Това са най-популярните пароли за 2021 г.
Ако използвате „123456“, „password” или “qwerty” като парола, вероятно сте наясно, че сте уязвими за хакерски атаки. Но и не сте единствените. Това са три от десетте най-популярни пароли по света, сочи нов доклад.
С помощта на независими изследователи услугата за управление на пароли NordPass компилира милиони пароли в база данни, за да определи 200-те най-често използвани през настоящата година.
Компанията анализира данните и представи резултатите от 50 различни държави, за да покаже по какъв точно начин популярните избори варират в различните части на света. NordPass разглежда и тенденциите при избора на парола при различните полове.
[[{"fid":"384357","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":516,"width":792,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Компанията открива, че паролата често е някаква културна препратка. Така например хората в няколко различни държави по света черпят вдъхновение от любимия си футболен отбор. Във Великобритания „liverpool” е третата най-популярна парола, докато „colocolo” – името на чилийски футболен клуб – е използвана от 15 748 души в Чили (което я нарежда на пето място в страната).
В някои държави пък са популярни пароли, свързани с религията. Така например “christ” е 19-тата най-често използвана парола в Нигерия (7169 души). Междувременно “bismilah” – арабска фраза, която означава името на Алах, е използвана от 1559 души в Саудитска Арабия. А това я нарежда на 30-то място в страната.
Що се отнася до разликата между половете, жените избират по-положителни и нежни фрази от типа на “sunshine” и “iloveyou”, докато мъжете ползват предимно пароли, свързани със спорта. В някои държави мъжете ползват повече псувни, отколкото жените.
Макар и паролите, вдъхновени от музиката, да са популярни и сред двата пола, фрази като „onedirection” или “justinbieber” са по-често срещани сред жените, докато мъжете предпочитат групи като “metallica” и “slipknot”.
Източник: Обекти
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.