Тенденциите в уеб дизайна през 2017 г.
Нарастващо влияние на мобилните устройства и на технологиите за виртуална реалност върху уеб дизайна, все по-директно кореспондиране с потребителите, както и засилване на storytelling елементите (разказването на истории) – това са част от тенденциите, които ще окажат най-силно влияние върху уеб бранша през новата година, според агенция Грайнд Уеб Студио. Екипът на компанията, която работи активно както на българския, така и на британския, американския и други чуждестранни пазари, описа някои от най-значимите промени, които предстои да видим в сектора през следващите месеци.
По-засилена връзка с потребителите
Уеб дизайнът ще кореспондира все по-директно с потребителя, ще го улеснява чрез по-големи изображения и шрифтове, по-достъпна типография, по-удобни слайдери на началните страници, както и големите икони и пиктограми. Тази тенденция, която започна да навлиза през изминалата година, ще продължи да се налага и през следващите месеци и ще засяга все повече типове сайтове. Занапред уеб дизайнът ще се отдалечава от простото представяне на марките и продуктите, и ще се стреми да разказва цялостна история, в която да интегрира фирменото послание.
По-минималистичен дизайн
През новата година уеб дизайнът ще става все по-минималистичен, с което се цели по-голямо емоционално въздействие върху потребителите. „Ние ще наблегнем в дейността си на микро взаимодействията с потребителите, ще поставим акцент върху анимациите и паралакс ефектите, по-големите и удебелени шрифтове, по-малко stock снимки и ще търсим повече идентичност. За нас е важно дизайнът да въздейства и да провокира различни емоции – да изгражда доверие, да провокира потребителите да се замислят, да си поставят цели, да мечтаят, да се впечатлят и вдъхновят. Време е да преразгледаме нашите идеи за емоционален дизайн“ - обяснява Виктор Захов, съосновател и креативен директор на Грайнд Уеб Студио.
„Емоционално интелигентен“ дизайн
Вмъкването на елементи на емоционална интелигентност в дизайна ще става все по-популярно занапред и фирмите от бранша ще търсят възможности да оказват подобно емоционално въздействие върху потребителите. „За нас е важно какво желае да постигне клиентът ни със сайта, който ще създадем за неговия бизнес, какво послание иска да отправи към своите клиенти и да го предадем чрез възможностите на уеб дизайна – цветове, форми, изображения, елементи. Важно е сайтът да е силно въздействащ и да оказва влияние върху поведението на потребителя“ - добавя Виктор Захов.
Засилващо се влияние на мобилните устройства
Все по-широкото използване на мобилен интернет, превръщането на смартфоните в масови устройства и появата на все по-разнообразни нови типове мобилни джаджи ще продължава да оказва силно влияние на сектора и през новата година. Очаква се повече компании да преминат към т.нар. модел „mobile first“ (първо за мобилни устройства), при който дизайнът се създава първо за най-малките екрани и след това за по-големи. Този подход не е нов, но с налагането на мобилните телефони като приоритетно устройство за връзка с мрежата, той ще става все по-често срещан през следващите месеци. „Ние използваме инструмента InvisionApp, за да представим по най-добрия начин идеята си пред клиента, позволявайки му да разгледа в реално време как ще изглежда бъдещият уебсайт или мобилно приложение на различни екрани“ - споделя още креативният директор на Грайнд Уеб Студио.
Виртуална реалност (VR – virtual reality)
Уеб пространството още от зараждането си е възприемано като своеобразна виртуална реалност, но появата през последните месеци на нови VR шлемове и очила, както и ангажирането на някои от най-големите технологични компании с този сегмент обещават бурно развитие през 2017 година. Повече от сигурно е, че virtual reality технологиите ще повлияят на уеб бранша, както и че дизайнерите и разработчиците ще трябва да се адаптират към тях.
По-тясна връзка дизайнер – програмист
По-тясното сътрудничество между дизайнерите и програмистите ще бъде от ключово значение, за да могат екипите да се адаптират към динамичните промени в уеб бранша през следващите месеци и по-директната връзка с потребителя. Уеб агенциите ще използват все по-активно и инструменти като After effects за изграждане на концепция на анимациите, споменатия вече InvisionApp за архитектурата на уебсайта или Slack за комуникация.
Повече персонализация на съдържанието
Сайтовете ще се създават все повече с мисълта да предоставят правилното съдържание на правилния човек в правилния момент, с цел засилването на конверсиите. Потребителите ще получават съдържание на база на демографска информация, данни за поведението им в интернет, за устройството и браузъра, които използват, за контекста, определящ тяхното посещение на сайта и много други фактори.
Голяма и красива типография
Типографията (използването на шрифтове) е мощен визуален инструмент, който също може да определи идентичността на един уебсайт или приложение и да предизвика определени емоции. Очакванията в това отношение са за използване на по-големи и удебелени (bold) шрифтове, запълващи екрана и вписващи се елегантно в дизайна, в комбинация с динамичен текст и паралакс ефекти.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.