Властелинът на виртуалния свят
С възхода на Facebook Марк Зукърбърг постепенно разшири портфолиото си от социални мрежи, създавайки нови, или чрез стратегически придобивки на вече развиващи се такива. В резултат на тези ходове към юли 2020 г. контролираните от него платформи имат общо 6.98 млрд. потребителя в глобален мащаб, сочат данни на платформата BuyShares. Съотнесено към реалния брой население на планетата, което към днешна дата е над 7.8 млрд. души, това прави Зукърбърг абсолютният властелин на света във виртуален мащаб.
Водеща в списъка с най-много ползватели продължава да е Facebook, която се използва от над 2.5 млрд. по света, следвана от друга притежавана от Зукърбърг платформа – WhatsApp, която има над 2 млрд. души.
[[{"fid":"358823","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":598,"width":755,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Общият брой на потребителите в приложенията на предприемача се доближава на този до всички останали социални мрежи в топ 15, взети заедно.
[[{"fid":"358824","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":243,"width":660,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Важно е обаче да се отбележи, че обикновено един човек използва по няколко социални мрежи, следователно има и няколко акаунта, като с всеки от тях се класифицира като отделен потребител, но дори и вземайки предвид този факт, цифрата продължава да е внушителна.
Състезанието с конкуренцията
Въпреки доминацията си, Facebook е изправен пред жестока конкуренция. Например YouTube се радва на над 2 млрд. потребителя, а за социалната мрежа това представлява заплаха, тъй като все тепърва ще търси достоен продукт, с който да предизвика платформата за видео споделяне.
Същевременно бързо набира скорост и китайската TikTok, която доминира над корпорацията на Марк Зукърбърг, когато става дума за поколението Z като таргет аудитория, тъй като по-добре отговаря на навиците и предпочитанията на най-младите. В отговор Facebook лансира подобна платформа на име Lasso, която закри в началото на юли.
Спасение в това отношение социалната мрежа може да открие в евентуалната забрана на TikTok на територията на САЩ, която президентът Доналд Тръмп предупреди, че ще наложи, ако компанията майка ByteDance не продаде бизнеса си в страната на американска компания. Този ход може да се разглежда и като ответен удар на Щатите към Китай, която забрани водещите американски социални мрежи. Чрез навлизането си в азиатската страна с население от над 1 млрд. души Facebook има огромен потенциал да запази позициите си на доминираща сила. До момента обаче опитите на Зукърбърг в тази посока са неуспешни.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.