Сеул разбива монопола на Apple и Google при плащанията в магазините за приложения
Южна Корея стана първата страна в света, одобрила законопроект срещу политиките на Apple и Google, които принуждават разработчиците на приложения да използват системите за плащания на двете компании за покупките в техните магазини за приложения, предаде Си Ен Би Си.
Законопроектът ще се превърне в закон, след като бъде подписан от президента Мун Дже-Ин, чиято партия играе основа роля в одобряването на законопроекта.
Тези политики карат разработчиците да плащат комисионни до 30% на Google и Apple за всяка транзакция, свързана с техните приложения.
Днес парламентът на Южна Корея одобри законопроект, който ще забрани на големите оператори на магазини за приложения, най-вече Google и Apple, да изискват от разработчиците да използват техните системи за плащане за обработката на продажби на дигитални продукти и услуги.
Това означава, че разработчиците няма да бъдат задължавани да плащат комисионни на Google и Apple и ще могат да насочват потребителите към алтернативни платформи за плащания.
След решението говорите на Google заяви, че комисионната „помага за запазването на операционната система Android като безплатен софтуер и дава на разработчиците нужните инструменти и глобална платформа, за да получат достъп до милиарди потребители по света“.
„Ще преценим какви мерки да предприемем, за да спазим този закон, като в същото време запазим модел, поддържащ висококачествена операционна система и магазин за приложения. Ще споделим повече през идните седмици“, добави говорителят на Google.
От Apple не са отговорили на искането на Си Ен Би Си за коментар.
Регулаторите по цял свят отделят все повече внимание върху магазините за приложения и таксите, които Google и Apple налагат на разработчиците. Мярката, предприета от Сеул, може да доведе до още по-голям регулаторен натиск върху компаниите, смята Даниел Айвс от Wedbush Securities.
„Това може да е повратен момент. Не само заради самия закон, но и заради ефекта на доминото, д о който той може да доведе, тъй като показва, че не става въпрос само за думи, но и за действия“, добави той.
Според Айвс, макар че тази мярка може да открие нови източници на приходи за редица компании, включително доставчици на телекомуникационни услуги, в крайна сметка всичко зависи от реакцията на потребителите.
„Какво ще направят потребителите? Това е въпросът. В крайна сметка пътят на най-малко съпротивление минава през Apple и Google, а потребителите са свикнали именно на това“, казва Айвс.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.