САЩ обмислят нови правила за социалните мрежи заради руските тролове
Адвокатите на Facebook, Twitter и Google дадоха показания пред сенатската комисия по престъпността и тероризма, разследваща руската намеса в американските президентски избори през 2016 г.
Изслушването ще продължи 2 дни под заглавието „Екстремисткото съдържание и руската дезинформация в мрежата“, съобщи Би Би Си.
Социалните мрежи трябва да дадат обяснение защо по време на изборите не са забелязали или не са реагирали на планетата с руски пари пропагандна кампания.
Американските законодатели обсъждат възможността за въвеждането на нови правила за американските социални мрежи и големите компании в интернет, така че да ги приравнят с медиите. Така според сенаторите американците ще бъдат защитени от разпространението на пропаганда, дезинформация и подстрекателски съобщения.
Вчера Facebook съобщи, че 126 млн. американци, около 1/3 от жителите на САЩ и ½ от хората с избирателни права, са били „облъчени“ от пропаганда през 2015 и 2016, преди президентските избори. Съдържанието е публикувано от лица, действащи от Русия и в интерес на руската държава според компанията на Марк Зукърбърг.
Twitter съобщи, че успяла да разкрие най-малко 36 000 руски бота, разпространили 1,4 млн. автоматични туита, свързани с президентските избори в САЩ, които потребители са видели най-малко 288 млн. пъти.
Google съобщи, че руските тролове са публикували хиляди клипове с политическо съдържание в YouTube през 18 различни канала.
След избухването на скандала, Facebook и останалите социални мрежи заявиха, че ще хвърлят повече усилия в борбата с ботовете и спама, както и за да информират потребителите си за опитите за пропаганда.
Facebook обяви, че до края на 2018 г. със сигурността на мрежата ще се грижат 20 000 души, двойно повече от сега.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.