Промените в защитата на личните данни в iOS са коствали близо 10 млрд. долара на социалните мрежи
Въведените от Apple промени в защитата на личните данни в системата са стрували на социалните медии близо 10 млрд. долара от началото на годината, съобщи в. „Файненшъл таймс“.
През април Apple стартира своята инициатива „Прозрачност на проследяването на приложения“ (App Tracking Transparency), което принуждава приложенията да питат изрично потребителите за разрешение, преди да могат да следят тяхната дейност с рекламни цели. Ако потребителят реши да откаже това проследяване, Apple блокира достъпа до неговия уникален идентификатор – инструмент, който позволява на рекламодателите да създават профили на хората, на база на които да предлагат таргетирано съдържание.
Компанията зa peĸлaмни данни Lоtаmе заяви пред „Файненшъл таймс“, че заради решенията на потребителите да се откажат от проследяване, Facebook, YouTube, Twitter, и Snap са загубили общо 12% от рекламните си приходи през третото и четвъртото тримесечие, равняващи се на 9,85 млрд. долара.
Главният оперативен директор на Lotame Майк Усли коментира пред изданието, че рекламодателите печелят по-малко от инвестициите си в реклами за iPhone след тези промени, тъй като трябва да хвърлят „по-големи мрежи“ за таргетиране на същите хора.
Той даде теоретичен пример с бранд за продаване на мъжко бельо, който преди е печелил един потребител на всеки 1000 таргетирани мъже. „Сега вместо 1000 души рекламата трябва да достигне 2000 за същия резултат, тъй като вече не знаете дали тя се показва на мъж или жена“, обясни Усли.
Според данните на Lotame, най-голяма загуба в процентно изражение са понесли от Snap, докато най-голямата щета в абсолютен размер е нанесена върху Facebook.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.