Кризата на пазара на таблети навлиза в трета година
Новогодишните празници не са спрели двугодишния спад на световния пазар на таблети, който регистрира с пореден срив от 20% през четвъртото тримесечие на 2016 г. Това сочат предварителни оценки на изследователския институт Ай Ди Си (IDC), цитирани от Франс прес.
Според неговите изчисления общо продадените устройства от всички марки са 52,9 милиона за последните три месеца на миналата година - девето поредно тримесечие на понижение на продажбите. Общо за 2016 година са били продадени 174,8 милиона таблета (минус 15,6 на сто).
"Положението на пазара на таблети продължава да се влошава" въпреки усилията на много производители да "преориентират портфолиото си от продукти към сегмента на устройства с отделящи се клавиатури" като Surface на Microsoft или iPad Pro на Apple, признава Райън Рийт, анализатор в Ай Ди Си.
"Виждаме перспективи за бъдещ растеж на пазарите в нововъзникващи пазарни икономики като Близкия изток и Африка, както и Централна и Източна Европа, но единствените катализатори са простотата (на устройствата - бел. р.) и ниските цени. За съжаление за сектора, това са устройства, които не дават много приходи", допълни той.
Американската компания Apple запазва лидерството си в световен план въпреки спадналите продажби на iPad с 19 процента до 13,1 милиона устройства през четвъртото тримесечие. За цялата 2016 година пазарният й дял е 24,4 процента и 24,7 на сто през последните три месеца.
На второ място е южнокорейската Samsung с пазарен дял от 15,2 на сто за цялата изминала година и 15,1 на сто през четвъртото тримесечие, докато американският гигант в онлайн търговията Amazon затвърждава третата си позиция с таблетите си Fire, с пазарен дял от 6,9 на сто за цялата година и 9,7 на сто през четвъртото тримесечие.
В първите пет влизат и две китайски компании - Lenovo и Huawei - съответно с 6,3 и 5,6 процента за цялата изминала година и 7 и 6 на сто за последните три месеца на 2016 година.
Източник: БТА
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.