Компания за облачни услуги събра 3,36 млрд. долара с дебют на американската борса
Американската компания за облачни изчисления и услуги за съхранение на данни Snowflake успя да събере 3,36 млрд. долара при първичното си публично предлагане (IPO) на борсата в Ню Йорк, предаде Блумбърг.
Базираната в Калифорния компания продаде 28 млн. акции за по 120 долара всяа в рамките на своето IPO. Този резултат е по-добър от очакваното, след като в понеделник целеви диапазон бе увеличен от 75 до 85 долара за акция на 100 до 110 долара на акция.
Това е най-голямото IPO в САЩ от началото на годината, като се изключат т. нар „Компании за придобивания със специални цели” (Special Purpose Acquisition Companies или SPACs).
След първичното публично предлагане Snowflake се оценява на 33 млрд. долара.
По-рано Snowflake успя да привлече като инвеститор Уорън Бъфет, който за първи път взема участие в IPO. Неговата инвестиционна фирма Berkshire Hathaway и гиганта за облачни услуги Salesforce.com поеха ангажимента да купят по 250 млн. акции клас А на компанията чрез частна емисия.
Snowflake, която е основана през 2012 г., е сред малкото конкуренти на гиганта Amazon в сферата нa съхранение на данни чрез технология, която компилира информация от различни ситеми на едно място, което позволява по-лесното и анализиране. За последната си фискална година, която завърши на 31 януари, Snowflake отчете 174-процентов ръст на приходите до 264,7 млн. долара спрямо предходната година. За шестте месеца до 31 юли компанията записа продажби за 242 млн. долара, което е ръст от 133% на годишна база.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.