Кога смесената реалност ще стане достъпна за потребителите?
Технологията, която обединява виртуалния и физическия свят, може да се превърне в реалност за потребителите след няколко години. Това заяви технологичният гигант Meta Platforms пред рекламни агенции, представяйки повече детайли за визията си за създаването на метавселената.
Технологията за смесена реалност (MR) може да позволи на човек, носещ подходящото устройство, да използва обект от реалния свят, за да предизвика реакция във виртуалния, като например да удари герой от видео игра с истинска бейзболна бухалка.
Това е един от трите типа технологии за разширена реалност, които често биват свързвани с метавселената. Разширената реалност вече е факт при мобилни игри като Pokemon Go, но при тях играчите не могат да въздействат на виртуалния свят с физически обект. Очилата за виртуална реалност, като Oculus на Meta, потапят потребителите в напълно виртуален свят, където те могат да взаимодействат с околната среда.
Коментарите на Meta дойдоха по време на разговор с рекламни агенции в Zoom, който е трябвало да помогне на рекламодателите да разберат по-добре какво всъщност представлява метавселената, казва пред Ройтерс ръководител на агенция, присъствал на разговора.
Оценката, че смесената реалност ще може да се използва пълноценно от потребителите едва след няколко години дава допълнителна информация за времевите срокове за изграждането на метавселената. Според Meta изграждането на мрежа от виртуални светове, които да са достъпни от различни устройства, може да отнеме десетилетие.
Вече съществуват няколко устройства за смесена реалност, но те все още не са насочени към обикновените потребители. HoloLens 2 на Microsoft, който беше представен през 2019 г., се продава на дребно за 3500 долара и е предназначен за използване на работното място.
На годишната си конференция Connect през октомври Meta обяви Project Cambria – очила за VR, които ще включва възможности за смесена реалност и проследяване на лицето и очите. Очаква се новото устройство да бъде пуснато на пазара тази година,
Междувременно Meta продължи да съветва рекламодателите да експериментират с реклами с разширена реалност, като филтри за снимки и видео, които наслагват дигитални изображения върху реалния свят, обясни мениджърът от рекламна агенция, цитиран от Ройтерс.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.