Instagram задължава потребителите си да посочат истинската си дата на раждане
В опит да защити непълнолетните Instagram направи задължително всички потребители да въведат действителната си дата на раждане, предава eleconomista.es.
Популярното приложение от години моли потребителите да въведат рождения си ден, позволявайки на приятели и последователи да ги поздравят, както и на Instagram да персонализира личния потребителски опит. Това обаче вече няма да става по избор и ще бъде задължително. Отсега нататък, ако нямаме записана дата на раждане в нашия акаунт в Instagram, приложението ще ни показва постоянни напомняния.
Първо, ще видим съобщение веднага щом влезем в приложението Instagram. Ако го пренебрегнем, от време на време ще се появиява изскачащ прозорец с молба да въведем датата ни на раждане. Ако пренебрегнем всички тези известия, компанията казва, че няма да можем да продължим да използваме Instagram, въпреки че не е ясно колко точно известия ще ни даде преди да пристъпи кам драстичната рестрикция.
В официалния си блог Instagram обясни, че въвежда това задължение, за да защити непълнолетните на своята платформа, като новите функции стартират тази година.
От миналия март възрастните потребители не могат да изпращат съобщения до потребители под 18 години, а от миналия месец акаунтите на деца под 16 години са частни по подразбиране. Освен това Facebook ще ограничи рекламата до лица под 18 години.
Instagram знае, че много хора поставят фалшива дата, за да избегнат споделянето на истинската, и смята да пресече тази практика с помощта на изкуствен интелект. Нова система е в състояние да открие възрастта на човек въз основа на подробности като неговите публикации. В бъдеще, ако открие, че сме по-млади, отколкото казваме, ще бъдем помолени да посочим нашата реална възраст.
Това не е първият път, когато компанията използва функция за защита в своя полза. През 2019 г. беше открито, че Facebook поиска телефонните номера на потребителите за удостоверяване в две стъпки, но използва тези данни, за да свърже потребителите с други контакти. Начинът, по който Instagram действа сега, също много напомня на новите условия на WhatsApp, които включват препратки към Facebook и които оттогава компанията се бори потребителите да приемат, пише още изданието.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.