Huawei отчете първи годишен спад на приходите, но и силен ръст на печалбата
Китайският телекомуникационен гигант Huawei за първи път регистрира годишен спад на приходите през 2021 г., след като американските санкции срещу компанията продължиха да й оказват натиск, пише Си Ен Би Си.
Печалбата на китайската фирма обаче нарасна значително през миналата година, след като тя насочи фокуса си върху повишаването на рентабилността.
„Въпреки спада на приходите през 2021 г., способността ни да правим печалба и да генерираме парични потоци се увеличава и ние сме по-способни да се справяме с несигурността“, каза в изявление главният финансов директор на Huawei Мън Уанджоу.
Годишният доклад на Huawei, публикуван в понеделник, е първото високопрофилно корпоративно събитие, ръководено от Мън след завръщането й Китай от Канада, където бе в центъра на близо тригодишна битка за екстрадиция със Съединените щати. Мън
Huawei отчете приходи от 636,8 млрд. юана (близо 100 млрд. долара) за 2021 г., което представлява спад от 28,5% на годишна база. Това е първото годишно понижение на приходите от 2022 г., когато компанията започва да представя публично финансовите си резултати.
Нетната печалба на компанията обаче е нараснала със 75,9% на годишна база до 113,7 милиарда юана.
По време на президентството на Доналд Тръмп САЩ включи Huawei в черен списък, който ограничи достъпа на китайската компания до американски технологии. Най-тежко засегнати от тези санкции бяха нуждите на Huawei от чипове от висок клас, в резултат на което пазарният дял на смартфоните на команията в световен мащаб намаля.
Междувременно САЩ нарекоха Huawei заплаха за националната сигурност и призоваха други държави да не използват телекомуникационното му оборудване за 5G мобилни мрежи. Huawei отхвърля тези обвинения.
Действията на САЩ оказаха сериозно влияние върху бизнеса на компанията. Потребителският отдел на Huawei, който отговаря за продажбите на смартфони и други продукти, донесе на компанията приходи от 243,4 милиарда юана през 2021 г., което е спад с близо 50% на годишна база.
Бизнесът с продажби на телекомуникационно оборудване, отчете приходи от 281,5 милиарда юана, което е спад с около 7% на годишна база.
Корпоративният бизнес на компанията, който включва сървъри и облачни услуги и в момента е най-малката дивизия на фирмата, обаче отчита ръст на приходите от около 2%.
За да противодейства на санкциите на САЩ, Huawei инвестира сериозно в нови области, включително в автомобилната индустрия, и наема повече учени, които да се съсредоточат върху развитието на технологиите.
Huawei похарчи 142,7 милиарда юана за научноизследователска и развойна дейност 2021 г., което е малък ръст в сравнение с похарчените 141,9 млрд. през 2020 г.
„Разчитайки на талант, научни изследвания и иновативен дух, ние непрекъснато ще увеличаваме инвестициите, за да прекроим нашите парадигми за фундаментални теории, архитектура и софтуер и да изградим нашата дългосрочна конкурентоспособност“, каза Гуо Пинг, ротационен председател на Huawei в прессъобщение.
Huawei не е публична компания, но публикува годишни резултати, за които казва, че са одитирани от KPMG.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.