Google завладява пазар, който Китай иска да притежава
Американският технологичен гигант Google обединява усилията си с една най-нашумялата в последните месеци индийска компания в търсене на нови потребители. Това трябва да притеснява китайските фирми, които дълго доминираха на пазара на втората най-голяма по брой население държава в света, пише CNN.
Миналата седмица от Google заявиха, че ще налеят 4.5 млрд. долара в Jio Platforms, която от началото на годината привлече големи инвеститори, сред които и Facebook. Част от парите ще бъдат използвани за разработка на изключително евтин телефон, пригоден за местния пазар, благодарение на който основаната от Лари Пейдж и Сергей Брин корпорация ще обхване онзи половин милиард индийци, които никога досега не са притежавали смарт устройство. Тези хора все още използват стари модели с 2G мрежа, а осигуряването на достъп до 4-то и 5-о поколение ще е печелившо както за Jio, чието телекомуникационно звено ще предложи планове с интернет, така и за Google, която ще предостави своя пакет от услуги.
И въпреки че за този проект все още няма достатъчно детайли, се предполага, че ще разклати пазар, на който китайските марки представляват над 75% от общите продажби през тримесечието, приключило през юни, по данни на изследователската фирма Canalys.
Телефон, брандиран от Jio, може да се възползва от нарастващото антикитайско настроение в Индия, чието правителство забрани над 70 китайски приложения, включително популярната платформа TikTok, след сблъсъка между китайски и индийски войници по-рано през годината.
Освен това колкото повече потребители успее да добави Google към своята база, толкова повече рекламодателите ще могат да се позиционират сред тях – 80% от приходите на компанията майка на най-голямата търсачка, Alphabet, се формират именно от реклама.
Само за 4 месеца Jio успя да си осигури финансиране от над 20 млрд. долара, а амбициите на собственика Мукеш Амбани, който е и най-богатият индиец, могат да го отведат до конкуренцията на глобалните пазари в технологичната индустрия.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.