Google е разработил лобистки план за неутрализиране на новите правила на ЕС
Американската корпорация за онлайн услуги Google е разработила 60-дневна стратегия, с която да неутрализира усилията на Европейския съюз да въведе повече правила за големите технологични компании. Стратегията е включвала участието на американски лобисти, предаде Ройтерс.
Документът обаче е изтекъл от централата на компанията и е достигнал до медиите и европейския комисар за вътрешния пазар Тиери Бретон. В предварително уговорен телефонен разговор изпълнителният директор на Alphabet, компанията-майка на Google, Сундар Пичай се е извинил на комисар Бретон за този документ, съобщиха от Еврокомисията.
Пичай е заявил, че нито е одобрявал, нито е виждал въпросната стратегия, преди тя да достигне до медиите и съответно до Бретон.
Инцидентът потвърждава слуховете за засилено лобиране от страна на технологичните гиганти срещу обсъждащите се мерки на ЕС, които целят да ограничат пазарната им мощ и да засилят конкуренцията на пазара.
„Интернетът не може да бъде като Дивия запад – затова ще въведем ясни и прозрачни правила, прогностична среда и балансирани права и задължения“, е казал Бретон по време на разговора.
Очаква се на 2 декември Бретон заедно с еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер да обявят нови правила за цифровите услуги и за цифровите пазари. В тях ще е описано какво е позволено и какво – не за основните технологични корпорации като Google, Facebook и други.
През последните три години Еврокомисията наложи глоби за 8,25 млрд. евро на Google за злоупотреба с господстващо положение на пазара, с което търсачката налага своята услуга за сравняване на пазарни цени и операционната си система за мобилни апарати Android.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.