Apple пуска нов инструмент за защита на личните данни
Apple ще лансира нов инструмент за контрол на поверителността на потребителите си през пролетта, с което ще предотврати възможността приложенията в смартфоните iPhone тайно да наблюдават хората.
Забавянето в очакваното пускане на софтуера цели да успокои Facebook и други платформи, зависещи от наблюдение на поведението на потребителите онлайн, което им помага в продажбата на реклами, пише „Асошиейтид прес“.
От технологичния гигант не предоставиха точна дата на задействането на функцията, позната като „Проследяване на прозрачността на приложенията“. Тя вероятно ще бъде въведена чрез предстояща актуализация на устройствата iPhone в края на март или по някое време през април.
Apple отложи планираното въвеждане през септември на фона на недоволството от Facebook, която се обяви против инструмента с мотива, че е спънка най-вече за малкия и средния бизнес, тъй като ограничава достъпа до информация за таргет аудиториите им. Корпорацията на Марк Зукърбърг стартира и кампания по темата във водещи печатни издания, сред които „Ню Йорк Таймс“ и „Уолстрийт Джърнъл“.
„Apple може да кажат, че правят това, за да помагат на хората, но тези действия ясно проследяват техните конкурентни интереси“, обясни Зукърбърг вчера.
Google, който е сред водещите канали за рекламодателите, не се присъедини към критиките на Facebook, но предупреди в публикация, че новият контрол на Apple ще има значително въздействие върху приходите от реклами, генерирани от iPhone в дигиталната мрежа на търсачката.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.