Основата, върху която се гради репутацията
Председателят и главен изпълнителен директор на Berkshire Hathaway, Уорън Бъфет, е известен както с добрите си инвестиционни съвети, така и с тези за ефективното лидерство. За Бъфет един от основните показатели за успех е неговата репутация. Според легендарния инвеститор репутацията е безценен актив, който трябва да се предпазва всеки ден.
Какво е в основата на поддържането на страхотна репутация? Почтеността, смята Бъфет. Всички бизнеси са изправени пред редица предизвикателства и трудни решения, така че когато се окажете на кръстопът, почтеността винаги е нещото, към което може да се обърнете, за да направите правилния избори.
Той също така поставя почтеността на първо място и при наемането на нови служители. „Оракулът от Омаха“ е известен със цитата:„Търсим три неща, когато наемаме нови хора. Търсим интелигентност, търсим инициативност и търсим почтеност. Ако кандидатите, които смятате да назначите, не разполагат с последното, то първите две ще ви погубят. Ако сте готови да работите с непочтен човек, то трябва да се надявате, че той е мързелив и глупав, защото в противен случай той ще ви съсипе“.
По тази причина Бъфет счита почтеността за най-ценна. Той не отрича значението на интелигентността и на ползата от иновативни идеи при решаването най-големите проблеми пред всяка компания. Аз лично обаче не веднъж съм правил грешка с наемането на брилянтни, харизматични и креативни гении, които подкопаваха фирмената култура в компанията със своя арсенал от нарцисизъм, непочтеност и арогантност.
Ако все още не сте убедени, ето още три причини, поради които трябва да давате приоритет на почтеността над интелигентността, опита и техническите способности при наемането на нови служители:
Те казват истината
Хората, които са искрени в комуникацията си с другите, правят работното място привлекателно за онези, които търсят честни марки и места за работа. Казването на истината улеснява и изграждането на връзки между хората, приемането на промени, признаването на грешки и постигането на резултати.
Те спазват обещанията си
Почтените хора не поемат ангажименти, които знаят, че не могат да спазят. Тяхната дума има тежест и техните обещания винаги се изпълняват. Разбира се, те също правят грешки (в края на краищата са хора), но винаги понасят отговорност за тях.
Те управляват добре конфликтите
Когато има контакт между човешки същества, конфликтът е неизбежен. Почтените хора знаят как да изслушват другите и да възприемат различни гледни точки, което позволява много по-бързо разрешаване на проблемите, отколкото отбягването на конфликта.
………………
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.