7 начина да станем незаменими, без да се претоварваме
Мениджърите ценят незаменимите служители. Всички сме наясно с този факт, но за повечето от нас, да се превърнеш незаменим служител, изглежда почти невъзможно. То би означавало да инвестираме изключително голяма част от нашето време и енергия в работата, а от това ще страда баланса между професионалния и личния живот. Или поне така си мислим. Не е невъзможно да станеш незаменим в работата си, без да се претоварваш. Но ще трябва да коригирате и усъвършенствате някои от вашите личностни черти, които влияят на вашето представяне. Това са няколко съвета, които могат да ви помогнат да го направите.
1. Кандидатствайте за правилната позиция
Намирането на подходящата работна среда е от решаващо значение не само за баланса между професионалния и личния живот, но и за работата. За всеки трябва да е ясно, че служителите работят най-добре, когато са на позиции, на които самите те искат да бъдат.
В почти всички работни места ще намерите поне един човек, който видимо показва безразличие към работата или пък просто я поставя на ниска позиция сред житейските си приоритети.
Работата в никакъв случай не трябва да бъде единственото важно нещо във вашия живот, но ако работите нещо, което ви доставя удоволствие, най-вероятно ще се представите по-добре от друг на същата позиция, който не харесва работата си.
2. Внесете ентусиазъм
Някои хора просто озаряват стаята с влизането си. Ентусиазираното и енергично отношение към новите задачи и предизвикателства може да бъде вдъхновяващо и мотивиращо за останалите членове на екипа. Добрите шефове ценят високо този тип служителите и опитват да ги задържат в компанията възможно най-дълго.
3. Не търсете признание на всяка цена
Може би най-незаменимите служители са тези, които не работят по даден проект, само и единствено заради комплиментите и признанието, което ще получат при евентуален успех.
Обикновено, тези хора просто искат да свършат работата си възможно най-добре и не се интересуват от това, дали ще получат признание за постигнатото. За тях е достатъчно да знаят, че са дали най-доброто от себе си.
Мениджърите уважават тези служители, защото знаят, че добре свършената работа е тяхната истинската награда. Това обаче не означава, че трябва да позволявате на другите да се възползват от вашия труд.
Едно е да не изпитвате нужда от признание, а съвсем друго е някой да си присвои заслугите за вашата работа. Последното често стои в основата на враждебни и напрегнати отношения на работното място.
4. Помогнете на другите да се изявят
Напрежението в работното в място е присъщо за всички отрасли и нива на квалификация. По тази причина, хората, разполагащи с добрите социални и комуникативни умения са от ключово значение за всяка организация, защото именно те могат да разсеят натрупаното напрежение в различните фирмени отдели.
В групова обстановка, като например брейнсторминг сесия или седмичен брифинг, някои служители трудно успяват да изразят мнението си и да предложат своята перспектива за проблема.
Наистина незаменимите служители поемат ролята на медиатори между мениджърите и техните подчинени. Те помагат на хора, които нямат достатъчно смелост и увереност да представят гледната си точка пред своите началници.
Незаменимите служители разбират стойността на сътрудничеството и полагат огромни усилия, за да допринесат за успеха на групата. Вашата подкрепа в началото ще ви се отплати в дългосрочен план, след като изградите екип от уверени хора, които не се страхуват да изказват мнението си.
5. Не спирайте да учите
Бизнесът в съвременния свят се развива на бързи обороти. За да станете незаменим, трябва винаги да бъдете в крак с последните новини и тенденции във вашата сфера на работа.
Шефовете обикновено остават доволни, когато разбират, че служителите им отделят време за научаване на нови неща и усвояват нови умения по собствена инициатива, защото това показва лична ангажираност към успеха на компанията.
6. Не губете самосъзнание
Спокойно може да се каже, че никой не харесва хората, които говорят по специфични теми, без да имат нужните познания. Незаменимите служители са тези, които знаят кога да отговорят и кога да си замълчат.
Талантливите хора не просто „знаят мястото си“, но и разбират ролята си на индивидуално, екипно и организационно ниво. Избягвайте областите, които не са във вашата компетентност и ще намалите стреса и напрежението на работното място.
7. Изградете си цели и проследете вашия напредък
Незаменимите служители са тези, които поемат отговорност за проследяването на напредъка по текущите проекти. Обикновено компаниите разполагат с някаква система за отчитане на постигнатите цели, но когато някой реши да се заеме с тази задача на индивидуално ниво, той показва, че наистина се интересува от състоянието на организацията.
Хората, които поемат тази отговорност, в повечето случаи са подтикнати от желанието да се уверят, че самите те допринасят с колкото се може повече за развитието на компанията.
Визуализацията на напредъка може значително да облекчи стреса на работното място, показвайки на висшестоящите ръководители, че всичко върви по план и че задачите се изпълняват ефикасно и качествено.
По материал от Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.