Как да общуваме по-добре

Как да общуваме по-добре

Лидерите и собствениците на фирми със сигурност често са чували този съвет: "Трябва да овладеете комуникативните си умения". И макар да звучи доста изтъркано на моменти, този съвет не може да се пренебрегне с лека ръка, ако искате да развивате бизнеса си и себе си като лидери. Малко лидери наистина разбират или знаят как всъщност изглежда на практика ефективна комуникационна лидерска комуникация, пише в статия за Inc Марсел Швантес. Като част от моя курс за развитие на лидерството, казва той, аз преподавам четири много важни комуникационни стратегии, които могат да ви донесат реални резултати.

Споделяйте информация 

Бъдете прозрачни в споделянето на информация за компанията, за да насърчите доверието и отчетността в цялото предприятие. Като бъдете отворен и честен с всички по отношение както на добрите, така и на лошите новини, това ще помогне на хората да оценят работата и ролята си в компанията.

Лидерите на Bridgewater Associates, фирмата за управление на инвестиции, основана от Рей Далио, записват всяка среща и ги правят достъпни за всички служители. Това открито средство за комуникация е инструмент за учене, който илюстрира начина на вземане на решения и насърчава прецизното мислене и комуникация.

Прегърнете конфликта

Лошата комуникация може да струва на бизнеса безброй часове загуба на производителност на служителите и шефовете, които се опитват да контролират щетите, за да отстранят проблем, който е можело да бъде избегнат с добри комуникационни навици. И така, какъв е този добър навик, който никой не иска да практикува? Прегръщане на конфликта.

Човешко е да искаме да избегнем конфронтация - това е неудобно и болезнено. Но в същото време е абсолютно необходимо. Конфликтът може да бъде управляван, ако приемем здравословна конфронтация.

Истината е, че конфронтацията често е най-бързият път за преодоляване на драмата, поставяне на ясни очаквания и постигане на положителен резултат. Нужна е само сила и добро отношение по пътя към обещаната земя.

Общувайте с чужд стил 

Дори и да вярвате, че сте добър комуникатор, има вероятност да сте попадали в ситуации, в които, колкото и ясно да е съобщението, има прекъсване на връзката с другия човек. Възможно е да не разбирате как правилно да комуникирате с другия човек.

Една от най-големите причини за конфликти са различните начини на гледане на света, произтичащи от различни типологични ориентации. С различните типове личности често не успяваме да общуваме на една и съща честота. В това се крие проблемът: ние не сме естествено свързани, за да комуникираме помежду си. Когато добавите към тази комбинация различията в изразите между поколенията, културата и пола и начина, по който всеки човек мисли и чувства, нещата могат да се объркат и бързо. 

Добрата новина е, че всеки може да се научи да се адаптира към стиловете на общуване на други хора, за да работи по-добре с тях. Тъй като е установено, че различните екипи имат уникални индивидуални качества, би било във ваш интерес да се запознаете с комуникационните стилове на други хора за оптимално сътрудничество.

Общувайте с ушите си 

Ефективната комуникация не е само разговор. Ефективните лидери слушат интуитивно историята на другия човек, задават въпроси и търсят задълбочени разговори. 

Вашето намерение е да поставите фокуса върху другия човек и да сте наясно с неговите мисли и чувства. Това е истински израз на желанието ви да общувате с другите. Когато го направите, другите хора започват да се чувстват в безопасност във ваше присъствие. 

Това изисква умението да "присъствате" в момента, което означава, че преставате да имате нужда да говорите с другите, за да изразявате мнението си, което работи във ваша полза. Когато слушате истински, чувате тревогите и страховете на другия човек, но може да се натъкнете и на страхотни идеи за разрешаването на определени проблеми. 

Източник: Марсел Швантес, основател и директор човешки ресурси на Lidership from the core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ