Магнит за клиенти

Магнит за клиенти

Повече органичен трафик към сайта - кой не мечтае днес за това?! Нещо повече, ако привлечете правилните хора, можете да превърнете този трафик в плащащи клиенти, без да раздавате цяло състояние за реклами. Ако наскоро сте придобили бизнес, който никога не е приемал сериозно идеята и инструментите за оптимизиране и органично разрастване или т.нар. SEO, потенциално седите върху златна мина.

Издигането до върха на SERP (страници с резултати от търсачките) обаче е предизвикателство, когато хиляди други фирми се състезават за същото място. За да надделеете и да имате шанс да намалите разходите си за придобиване, трябва да разберете целевия си пазар и самите търсачки. Само тогава можете да измислите стратегия, която да ви превърне в магнит за клиенти.

Но първо, какво всъщност е SEO? Това е начин за оптимизиране на вашето цифрово присъствие, така че то да се появява в или близо до горната част на SERP. В действителност става въпрос за разбиране на проблемите на вашите клиенти и след това да се представите като най-доброто възможно решение на тези проблеми. Не става въпрос за безумно пълнене на ключови думи на вашия уебсайт или блог, а за превръщане в авторитет по темите, от които вашите клиенти се интересуват.

Как работят алгоритмите за търсене на Google? Google обработва над 75% от уеб трафика и неговият алгоритъм за търсене е създаден, за да даде на потребителите възможно най-доброто изживяване.

Добрата SEO стратегия е тази, която привлича трафик, който конвертира, намалявайки разходите за придобиване на клиенти (CAC) и увеличаване на приходите. Добрата новина е, че SEO е евтино. Нямате нужда от експерт и не се нуждаете от скъп софтуер, а само ясна стратегия, която можете да проследявате и усъвършенствате с течение на времето. Всичко останало - инструменти за ключови думи и други подобни, са предимно безплатни.

Ако никога не сте предприемали SEO, всичко може да изглежда малко странно, така че нека помислим за SEO по два начина: пасивен и активен. Пасивното SEO следва указанията на Google по-горе. Това включва основно създаване на карта на сайта, писане на мета описания, заглавия на страници и т.н. и гарантиране, че Google може да компилира данни от вашия уебсайт. Мислете за това като за създаване на условия клиентите да ви намерят.

Активното SEO е постоянна работа, която правите, за да останете полезни за клиентите си. Колкото по-добре отговаряте на нуждите зад заявките за търсене на клиентите, толкова по-добре ще се класирате. В резултат на това активните SEO се променят в зависимост от новините, поведението на купувача, активността на конкурентите и пазарните тенденции. Нека разгледаме отблизо как работи активната SEO.

Научете от какво се интересуват вашите клиенти

За да увеличите шансовете си за високо класиране в Google, трябва да разберете от какво се интересуват вашите целеви клиенти, както и да изследвате пазара. С тези вътрешни познания вече можете да се представите като най-доброто решение на проблемите на вашите клиенти. Тук също помага изследването на ключови думи. Можете да съпоставите определени ключови думи с често срещани разочарования, болезнени точки или проблеми и след това да пренапишете съществуващото си копи в горната част на резултатите от търсенето.

Станете авторитет

Не е достатъчно просто да пишете за това, което правите. Помислете за всички допирни и свързани проблеми, с които се сблъскват клиентите ви. Когато добавите стойност чрез решаване на проблеми или даване на съвети във вашата област, вашият авторитет се увеличава. Това ще накара хората да се връщат отново към вашия сайт и да увеличат авторитета му, което от своя страна ще привлече повече трафик към вас. И колкото повече помагате на хората, толкова по-вероятно е те да купуват от вас.

Създавайте, споделяйте, разпространявайте

Може да отнеме четири до шест месеца преди Google да разпознае вашата работа и вие да започнете да се носите към върха. Номерът тук е да се поддържа инерцията. Създавайте съдържание по строг график, който обхваща различни носители и канали - контакт с пресата, партньори и други хора, които имат платформа за публикуване, и представяйте публикации в блога на гостите. Появявайте се в подкасти или стартирайте свой собствен. Използвайте социалните медии, за да прокарате вашата програма за SEO и никога не пропускайте възможност да говорите, пишете или стриймвате за вашия бизнес.

SEO и маркетингът на съдържание са две страни на една и съща монета. SEO помага да ви изведе пред вашите клиенти, но след това трябва да изпълните обещанията си. Помислете за SEO като част от ориентиран към клиента бизнес модел, където помагате на клиентите да бъдат по-успешни. Колкото по-голямо е вашето цифрово присъствие, толкова по-висок е авторитетът му. И колкото по-ценни сте, толкова по-малко трябва да похарчите за придобиване, а клиентите ще дойдат при вас. 

Източник: Андрю Газдецки, главен изпълнителен директор на MicroAcquire за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса