Китай иска да диктува облеклото и поведението на инфлуенсърите
Репресиите на Китай срещу частния бизнес придобиват нови измерения. Правителството планира да диктува начина, по който инфлуенсърите говорят и се обличат в живите излъчвания онлайн.
Министерството на търговията в азиатската държава очерта предложения за „индустриален стандарт“ на стриймърите на живо, които рекламират продукти на платформи за онлайн шопинг. Правилата включват подробности за това как водещите в такива видеа трябва да говорят и да се обличат, както и насоки за това как платформите трябва да позволяват на потребителите да предоставят публично отзиви за водещите и за продуктите, които маркетират. Освен това те имат за цел „да създадат добра среда за електронна търговия за потребителите“.
„Когато водещият излъчва на живо, облеклото и образът му не трябва да нарушават обществения ред или добрия морал“, пишат от министерството. Оттам посочват още, че външният вид „трябва да отразява характеристиките на продуктите или услугите, които продават“.
Мерките предполагат още, че водещите трябва да говорят мандарин и да бъдат „обективни и честни“ относно продуктите, които опитват да продадат.
Ако някой покаже поведение, нарушаващо правилата, може да се стигне до ограничаване на трафика му и дори попадането му в черен списък и премахване на акаунта му. Властите подлагат на обществено обсъждане правилата до 2 септември.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.