Футболът носи пари за всички - ефектът Евро 2024
Обратното броене до началото на ЕВРО 2024 започна. След по-малко от 100 дни всички погледи ще се насочат към Германия и десетте немски града-домакини ще станат притегателен център за фенове и инвеститори.
Германия нееднократно е показала, че може перфектно да печели от подобни форуми и със сигурност няма да пропусне подобна възможност. Такива намерения вече се заявиха от Германския футболен съюз, от управата на градове като Берлин, Мюнхен и Щутгарт, както и от някои от водещите немски спортни медии.
Кой може да спечели от Евро 2024?
Нека видим каква може да е финансовата равносметка от най-големия европейски футболен форум. Мартин Кален от УЕФА, Евро 2024 в Германия това лято ще бъде най-успешното от търговска гледна точка: "Нашата цел е да генерираме над 2,4 млрд. евро (2,6 млрд. долара) приходи. И ще я постигнем".
През лятото на 2024 в Германия се очакват над 650 000 фена от 50 държави. Организирани посещения са заявени както от традиционно чаканите Англия, Испания, Италия и Франция, така и от доста по-далечни дестинации като САЩ, Близкия изток, и Япония.
Надеждите на домакините са тази инвазия да донесе поне 250 милиона евро. По-голямата част от тези средства се очакват да бъдат реализирани в градовете - домакини. Десетте немски града, в които ще се играят мачовете от шампионата са готови да покажат модерен облик, развита инфраструктура и изключително ниво на обслужване на гостите.
Това е шанс и за феновете да направят своите залози за Евро купа 2024 и да предвидят големият победител от турнира.
Акцент върху устойчивостта
Новото в това издание е акцентът върху устойчивостта. Германия се възползва и от изключителна съществуваща инфраструктура, включително летища и стадиони, сертифицирани по EMAS, използвани от Бундеслигата. Поради това няма да са необходими големи допълнителни инвестиции.
Устойчивостта ще бъде в центъра на турнира благодарение на силно ангажираните местни власти и гражданското общество, възприемащо отговорното поведение.
УЕФА ЕВРО 2024 ще бъде най-зеленото европейско първенство досега, като за първи път устойчивостта е изрично включена в правилата на състезанието. На по-ранен етап бе определена и стратегия, която обхваща околната среда, социалните въпроси и управление. В момента се изпълнява план за действие, основан на тази стратегия.
Ползи за бизнесите
Отрасли като ресторантьорство и хотелиерство са предварително подготвени за увеличените запитвания и фенове, които ще пристигнат. В сферата на недвижимите имоти положението не е по различно - интересът към наемане на жилища и търговски площи нараства правопропорционално с наближаване на 14 юни - началото на първенството.
Продажбата на сувенири, свързани е ЕВРО 2024, също ще бъде в пика си през юни-юли. Спортният мърчандайзинг винаги се радва на огромен интерес преди спортен форум и тази година няма да е изключение.
Друг акцент от европейското първенство са правата за излъчване и рекламата по време на първенството. Тук също се очаква голям ръст, който да доведе до повече приходи за бизнесите.
Търговски партньорства
УЕФА Евро 2024 предоставя изключителни търговски възможности за УЕФА и нейните партньори. Германия предлага отлична инфраструктура, включваща модерни мрежи за обществен транспорт, летища, градски центрове и стадиони. Всичко това е перфектната формула за успех на бизнесите.
Веднага след като пристигнат в Германия, феновете ще се почувстват моментално ангажирани и вдъхновени от турнира - с изключителни търговски рекламни площи и различни промоции. Съществуват и големи възможности от гледна точка на спонсорството, както и сътрудничество с водещи брандове като Adidas, Coca Cola и други.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.