Google ще наказва дразнещите реклами

 Google ще наказва дразнещите реклами
Google променя отношението си към сайтовете с дразнеща потребителите, изскачаща и нахална реклама - банери и подобни. Това е една от водещите маркетингови новини от последните дни. 
 
Световната интернет търсачка приема, че хората не харесват да им се рекламира така. Затова Google ще подрежда сайтовете с такива реклами по-ниско в резултатите си от търсене, разказва The Verge.
 
Има стотици сигнали, които пристигат до системата за рейтинг на резултатите от търсене в Google, така че не всеки сайт на света, който използва неприятни реклами, ще бъде подложен на натиска да ги отстрани. Ако един сайт с pop-up реклама, например, съдържа и добра информация, още ще бъде много по-вероятно той да се появява по-напред, дори първи. Но все пак, промяната ще дава преднина на един сайт пред друг, когато двата получат в общи линии равни оценки. 
 
Намерението на Google не е да насочва хората към по-информативни резултати, а към резултатите, които работят по-добре за тях. И да не ги дразни с рекламите в тези сайтове. Това е нещо, което Google все повече се опитва да направи с алгоритъма си за търсене. Миналата година тя започна да увеличава оценката за сайтовете, които са разработени да бъдат подходящи за четене от мобилни телефони и таблети. През 2014 г. стимулира оценките и за сайтове с криптиране.
 
Както вероятно сте забелязали, не всички сайтове предлагат своя мобилна версия, а и повечето все още не са криптирани. С други думи не всеки път, щом Google нареди "Скачай!", разработчиците и дигиталните медии скачат. Но рейтингът за резултати в търсенето е нещо, което повечето разботчици считат за важно и го следят от близо. Той често е основен източник на посетители. И една промяна в Google не би била решаваща веднага, но би могла да създаде значителни изменения и да засегне бизнеса на сайтовете в дългосрочен план. 
 
Тези нови промени ще влязат в сила от 10 януари догодина. От този момент Google ще започне да понижава рейтинга на сайтовете, "в които съдържанието не е лесно достъпно". 
 
Не всички изскачащи реклами (pop-ups) и рекламни подложки (overlays) ще бъдат отчитани в новата система за оценка. Pop-up рекламите трябва да съответстват на законов регламент в Щатите и да се показват при определено съдържание само на пълнолетни. Рекламните фонове пък ще бъдат преценявани от Google по все още не съвсем ясно дефинирана формула, в която ще е най-важно "да не заемат прекалено голямо пространство от интернет страницата" и така да не дразнят хората. 
 
Някои медии вероятно ще бъдат недоволни от промяната, която би могла да ги лиши от трафик и приходи. Наличен е и въпросът дали Google трябва да диктува достъпа до интернет вселената и да преценява кои реклами са и кои не са приемливи.  При всичко това, намеренията за действие изглеждат добри и в полза на човека.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ