Google ще наказва дразнещите реклами
Реклама
Обновена 01:08ч., 27.08.2016
Google променя отношението си към сайтовете с дразнеща потребителите, изскачаща и нахална реклама - банери и подобни. Това е една от водещите маркетингови новини от последните дни.
Световната интернет търсачка приема, че хората не харесват да им се рекламира така. Затова Google ще подрежда сайтовете с такива реклами по-ниско в резултатите си от търсене, разказва The Verge.
Има стотици сигнали, които пристигат до системата за рейтинг на резултатите от търсене в Google, така че не всеки сайт на света, който използва неприятни реклами, ще бъде подложен на натиска да ги отстрани. Ако един сайт с pop-up реклама, например, съдържа и добра информация, още ще бъде много по-вероятно той да се появява по-напред, дори първи. Но все пак, промяната ще дава преднина на един сайт пред друг, когато двата получат в общи линии равни оценки.
Намерението на Google не е да насочва хората към по-информативни резултати, а към резултатите, които работят по-добре за тях. И да не ги дразни с рекламите в тези сайтове. Това е нещо, което Google все повече се опитва да направи с алгоритъма си за търсене. Миналата година тя започна да увеличава оценката за сайтовете, които са разработени да бъдат подходящи за четене от мобилни телефони и таблети. През 2014 г. стимулира оценките и за сайтове с криптиране.
Както вероятно сте забелязали, не всички сайтове предлагат своя мобилна версия, а и повечето все още не са криптирани. С други думи не всеки път, щом Google нареди "Скачай!", разработчиците и дигиталните медии скачат. Но рейтингът за резултати в търсенето е нещо, което повечето разботчици считат за важно и го следят от близо. Той често е основен източник на посетители. И една промяна в Google не би била решаваща веднага, но би могла да създаде значителни изменения и да засегне бизнеса на сайтовете в дългосрочен план.
Тези нови промени ще влязат в сила от 10 януари догодина. От този момент Google ще започне да понижава рейтинга на сайтовете, "в които съдържанието не е лесно достъпно".
Не всички изскачащи реклами (pop-ups) и рекламни подложки (overlays) ще бъдат отчитани в новата система за оценка. Pop-up рекламите трябва да съответстват на законов регламент в Щатите и да се показват при определено съдържание само на пълнолетни. Рекламните фонове пък ще бъдат преценявани от Google по все още не съвсем ясно дефинирана формула, в която ще е най-важно "да не заемат прекалено голямо пространство от интернет страницата" и така да не дразнят хората.
Някои медии вероятно ще бъдат недоволни от промяната, която би могла да ги лиши от трафик и приходи. Наличен е и въпросът дали Google трябва да диктува достъпа до интернет вселената и да преценява кои реклами са и кои не са приемливи. При всичко това, намеренията за действие изглеждат добри и в полза на човека.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Необичайният подход "втора празнична кампания"
Маркетинг |
Обновена 01:12ч., 25.11.2024
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 25.11.2024
Криза с ангажираността
Лидерство |
Обновена 00:14ч., 25.11.2024
На днешната дата, 25 ноември. Имен ден празнуват Климент, Климентина и Клементина
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 25.11.2024
В Барселона протестират срещу високите цени на имотите
Свят |
Обновена 19:00ч., 24.11.2024
Необичайният подход "втора празнична кампания"
Маркетинг |
Обновена 01:12ч., 25.11.2024
Криза с ангажираността
Лидерство |
Обновена 00:14ч., 25.11.2024
На днешната дата, 25 ноември. Имен ден празнуват Климент, Климентина и Клементина
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 25.11.2024
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 25.11.2024
В Барселона протестират срещу високите цени на имотите
Свят |
Обновена 19:00ч., 24.11.2024
Очертават се избори 3 в 1 наесен
Политика | Advertorial |
Обновена 10:15ч., 06.06.2016
Зам.-здравният министър: Частичен локдаун за неваксинираните при скок на заболелите
България |
Обновена 09:20ч., 26.10.2021
ЦИК обявява официално в 17.00 ч. резултатите от референдума
Политика | Advertorial |
Обновена 15:30ч., 11.11.2016
Коментари
Няма въведени кометари.