"Вирусното" споделяне - много повече наука, отколкото магия

Вирусното споделяне - много повече наука, отколкото магия

Експлозия, от която се ражда "вирусна популярност" - изглежда като магия! Чудесно е от рекламна гледна точка, ако става дума за положително съдържание, за събития или личности. В същото време има и десетки други хора, лица, продукти, услуги, публикации, които са много качествени, но циркулират доста скромно и не получават вниманието, което заслужават. 

Попитайте всеки, чието съдържание е станало "вирусно" споделяно, и той ще ви каже истината - зад всеки нов "вирусно" споделен феномен стои много тежък труд. Само така може да се създаде нещо, което макар и да е кратко, си заслужава да се сподели. Трудно е да позиционираш нещо така, че всички да заговорят за него, да се идентифицират и да го разпространят. 

"Вирусното" споделяне е много повече наука, колкото магия. И също както всяко научно начинание, за да се направи добре, трябва човек да се зарови в детайлите и да изучи механиката как и защо се получава", казва Джош Елман, партньор и вицепрезидент в Greylock Partners. Наскоро той сподели в блога на компанията кои лостове задвижват масовото споделяне. 

"За да разбереш как работи вирусността, първо трябва да знаеш, че не всяка е еднаква. Много успешни компании са правили определени неща, за да стимулират информацията за продуктите си да стане "вирусна", по напълно различни начини", казва той. Елман ги обобщава и класифицира така:

1. Реклама от уста на уста. Случва се, като продуктът е толкова добър, че хората не спират да споделят на приятелите си за него. Явява се по-рядко, при много качествени и уникални, красиви неща + практични. За да се постигне, името на продукта трябва лесно да се произнася, да се чете, и той трябва да бъде лесен за описване. 

2. Стимулирана реклама от уста на уста. Става дума за същото, като първото, само че с малко допълнителни стимули като предлагането на талони за намаления, подобряването, или споделянето на продукта с други. Помага, когато стимулирането е двупосочно. Работи и предлагането на награди, ако човек препоръча на друг да си създаде нова сметка във фирмата. 

3. Демонстрационна вирусност. Прави се, когато продуктът е такъв, че хората да се показват с него, когато го използват. Прекрасен пример е Instagram. Pinterest и Uber са други примери. Потребителите стават ходещи реклами на продуктите - по-добре от това за маркетинга няма накъде! 

4. Заразително споделяне. Звучи като термин от медицината и като нещо лошо, но всъщност се случва когато продуктът е така проектиран, че хората да работят други хора да го използват, защото така той ще стане по-добър за тях и за другите. Например, какво биха били социалните мрежи, ако в тях нямаше никой друг? 

5. Избухване. Отново това звучи страшно, но е печеливша реалност. Някои нещаа се разпространяват масово, защото... те просто се сдобиват с небивала скорост и хората започват да смятат, че ще изглеждат модерни, ако ги изпробват и споделят за тях. Такъв пример е нашумялата игра Pokemon Go. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня