До 50% спад в приходите очаква комуникационният бранш в Европа

До 50% спад в приходите очаква комуникационният бранш в Европа

Две трети от компаниите от комуникационния бранш в Централна и Източна Европа очакват спад на приходите между 10% и 50% заради пандемията от новия коронавирус. Това сочи проучване за региона, проведено от агенцията United Partners и „Прогрес Консулт“.

Екипите на общо 60 агенции споделят, че сред най-големите им притеснения, породили се от кризата, е загубата на годишни договори с клиенти, от което намаляват и приходите. Въпреки това, три четвърти от тях ще се опитат да запазят персонала си до възстановяването на пазара, което мнозинството прогнозира, че ще се случи до края на годината, така че бизнесът ще може да се върне към нормалните си темпове в началото на 2021-ва.

За да привлекат настоящите и потенциалните си партньори да инвестират повече в пиар, маркетинг и реклама, малко над 80% от комуникационните компании планират да създадат по-иновативни методи и инструменти, които да предложат. От началото на извънредната обстановка най-използвани са кризисната, дигиталната, публичната и корпоративната комуникация, както и ангажирането на служителите.

[[{"fid":"355775","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":542,"width":824,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Индустрията напомня, че масовите съкращения на комуникационни бюджети трябва да бъде добре обмислени от компаниите. Данни от минали кризисни ситуации доказват, че поддържането на комуникационните разходи по време на рецесия е най-доброто средство за осигуряване на дългосрочен растеж на марката. Затова и препоръката на комуникационните агенции към бизнеса е да не се „свива“ по време на криза, а напротив – да рекламира и демонстрира присъствието си на пазара.

Очакванията са, че услугите на комуникационните агенции ще бъдат особено актуални, защото могат да помогнат на клиентите да се справят с кризи и несигурност, както и да позиционират марките си в благоприятна светлина в новата реалност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ