"Атака" призова Румен Радев да направи одит на "Информационно обслужване"

Лидерът на "Атака" Волен Сидеров призова президента Румен Радев да стане гарант за честността на предстоящите парламентарни избори и да направи одит на "Информационно обслужване". Той отправи този апел по време на консултациите днес на "Дондуков" 2, организирани последователно от сутринта с представители на парламентарните партии.
"Нашата идея е да направим одит на агенция или на държавното дружество "Информационно обслужване". Това е Светая светих. Никой не знае как там се назначават хора, какъв софтуер се ползва за обработката. Там накрая се обработват резултатите, с които се казва: "Ти ще влузеш, ти няма да влезеш". За нас е важна да се направи одит и борда на директорите да се разшири и в него да влязат представители на опозиционни партии, на граждански движения, тоест да имаме един надзор, защото това в момента е невъзможно. Никой не знае какво става в "Информационно обслужване", каза Сидеров.
Той повдигна и въпроса за "мървите души" в избирателните списъци. "В НСИ, българите, които би трябвало да имат право на глас над 20 години, са 5 636 247. В същото време в ЦИК показват, че има 6 221 729 души. Разликата е 585 482 гласа. Тоест, излиза, че ЦИК представя близо 600 хиляди повече гласа от реално съществуващите", обясни Сидеров.
Президентът от свая страна обясни, че при консултациите с ЦИК и ГРАО е станало ясно, че те могат да започнат такъв процес, но той е изключително труден и се извършва само при поставена задача от изпълнителната власт. "Този, който трябва да контролира изпълнителната власт е българският парламент. Но рано или късно този въпрос трябва да се реши. По отношение на "Информационно обслужване", имаше поправка в закона, ако не греша през октомври месец, в която се делегираха правомощията пожизнено ЦИК да предава за обработка резултатите от протоколите директно на "Информационно обслужване". Аз наложих вето, защото това означава пожизнен монопол. Естествено, ветото беше отхвърлено. С такъв подход към законови промени, все повече "Информационно обслужване" се превръща в черна кутия", обясни Румен Радев.
Според Сидеров, все пак може да се помисли дали може да се направи одит на "Информационно обслужване" до датата на изборите.
"Факт е, че в българското общество има акумулирана голяма енергия за промяна. Въпросът е как тази енергия да бъде поведена така, че да доведе до някакъв прогресивен резултат, който да ни изведе напред, а да не ни връща назад. И много ще разчитаме да има консолидация на волята, на усилията при повишета отговорност на всички политически субекти това да се случи. Ще трябва така да се работи, че да се върви напред. Хората не искат повече да чакат, те искат да видят промени възможно най-бързо и политиците трябва да съумеят така да спечелят доверието на хората и да доведат до тези промени", каза още Румен Радев.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |PwC спира работа в повече от дузина държави
Компании |Вашингтон спря финансирането на 139 чуждестранни програми за 215 млн. долара, сред които и в България
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.