Емоцията е ключът

Емоцията е ключът

Думата „страхотен“ се вкорени в описанието на продукти, омаловажавайки „добро“, „здраво“, „качествено“.

Днес се продават най-добре „страхотните“ продукти, като под такива се има предвид тези, които създават лично емоционално преживяване.

Някои смятат, че „страхотен“ (дизайн, продукт, вид) е толкова употребявана, че се е изхабила. В същото време е направила така, че „много добър“ да се тълкува като „не достатъчно добър“, а „добър“ като „посредствен“. На фона на целия шум и рекламни атаки в средата наоколо, дори „чудесен“ не важи.

Потребителите и компаниите не налагат умишлено тази трансформация в езика. Всъщност, причината за появата й често е липсата на някаква скрита мотивация.

Имайки предвид, че търговската сила днес е в страхотното и явно то продава, е важно маркетингът да знае кое прави едно преживяване такова.

Изискванията са няколко:

     - То трябва да е положително, вдъхновяващо. Нещо, за което хората мечатаят и желаят да им се случи отново.

     - Трябва да е значимо. Какъв е смисълът да правиш нещо, ако никой не го е грижа? Значението на преживяването идва от контекста и въздействието (на продукта/услугата), които водят до споделяне и дискусии. Ако никой не говори за нещо, то не е страхотно.

     - Трябва да е запомнящо се. Замислете се за бизнес преживяванията или житейските моменти, които си спомняте. Вероятно те са довели до изненадваща дори за вас самите емоция, която сте нямали търпение да споделите с близки.

(Продължава на страница 2.)

За да печели, бизнесът трябва да търси начин да се свързва с публиките си чрез провокативно съобщение, което сякаш засяда в ума на хората.

Страхотните изживявания могат да бъдат създавани по всяко време, навсякъде. Организирането им изисква предварителна мисъл, творчество, планиране и изпълнение. Отнема време, умения и разбиране как да се превърне посредственото или „доброто“ в нещо помнено и значимо за мнозина.

Независимо дали с маркетинга си желаете да впечатлите някого или да се утвърдите пред друг, формулата, която ще ви помогне да създадете преживяване, определяно като „страхотно“ е следната:

1. Удовлетворете нужда. Преди всичко трябва да доставяте услуга, която отговаря на проблем. Всичко по-малко от това е „лош опит“. Клиентът желае да се сдобие с това, което очаква. Да се свърже с някого, на когото може да разчита. Когато основните му нужди не са удовлетворени, той става напрегнат, загрижен и се затваря в себе си за външния свят. Но, разбира се, ако предоставяте на пазара отговор само на основните му нужди, ще се отнася към вас само като към доставчик на стока, която бързо е готов да замени.

2. Направете го забавно. „Доброто“ се превръща в „страхотно“ по този начин.

3. Създайте нещо неочаквано. Този е най-трудният за постигане компонент от трите, но е с най-критично значение. Днес потребителите са атакувани с огромно количество информация. Открийте начин да им предложите нещо реално, което се отнася до положението им в живота. Направете го запомнящо се, като го допълните с хумор (в рекламата) или го направите необикновено красиво (преживяване).

Винаги имайте предвид, че мислите на хората за секунди се отклоняват в друга посока. Затова работете за създаването на „Ах!“ момента сред тях, за да останете в паметта им.

Емоцията е ключът.

Източник: Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня