Рекламни шефове очакват период на несигурност в САЩ

Рекламни шефове очакват период на несигурност в САЩ

Изненадващата победа на Доналд Тръмп в президентската напдревара в Щатите доминира заглавията на медиите по целия свят. Рекламната индустрия й обръща внимание. 

Какво са очакванията? Патрик Кофи коментира в сайта на изданието за маркетинг Adweek. 

Международните цени на акциите в американските компании паднаха след новината, че Тръмп е победител, посочи AP. След това те се възстановиха предимно заради пазара на собственост в публичните компании на САЩ за биотехнологии, здравеопазване и отбрана. 

Ръководителите на агенции и маркетолозите наблюдават отблизо случаващото се. Новината засегна и рекламния бизнес. Акциите на гигантите Publicis Groupe, WPP и Omnicom се сринаха рязко в нощта след 9 ноември. После до голяма степен си възстановиха цените. 

Лидерите на тези три големи рекламни компании призоваха към предпазливост в пазарните действия, след победата на Тръмп. Направиха го в изявления в Business Insider, The Drum и други новинарски онлайн медии. Главният изпълнителен директор на британската WPP сър Мартин Соръл определи изборите като "практически втори Брекзит", казвайки че победата е изненадала мнозина, включително пазарите и него самия. 

"Ще отнеме значително време да оценим последствията отвъд краткосрочното", допълни Соръл. "Покачващите се нива на несигурност ще означават повече колебание да се вземат важни решения в кратък срок, както от хората, така и от правителствата. Но това може да ускори внедряването на полезни реформи в средносрочен план за намаляване на несигурността и стимулиране на инвестициите". 

"Изборите подкрепят идеята, че американският народ иска промяна и с тази промяна ще дойде период на несигурност. Времето ще покаже какво ще бъде въздействието на икономиката", коментира главният изпълнителен директор на Omnicom Джон Рен в изявление. "Явно средната класа си каза думата както в САЩ, така и в Западна Европа, и предизвикателства като имиграцията, тероризма и търговията бяха ключови проблеми, които повлияха на електората", продължава той. 

"Сега г-н Тръмп е избраният президент, ще трябва да изчакаме и да видим как той ще управлява и кой ще избере за членове на кабинета и съветници. Въпреки че е твърде рано да се каже какво тази промяна ще означава за нашата индустрия и рекламата, и харченето за медии, американският народ, корпорациите и институциите в страната са гъвкави и ние очакваме, че те ще се адаптират към новия политически пейзаж". 

Главният изпълнителен директор на Interpublic Group Майкъл Рот коментира пред "Уолстрийт джърнъл", че се опасява, че новината може да има "замразяващ ефект" върху размера на купената реклама в краткосрочен план.

Председателят и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe Морис Леви заяви, че е "предпазлив към облаците на хоризонта", свързани с изборите, в доклад за печалбите на компанията миналия месец. 

Изказванията на рекламните директори са подобни на реакциите им след новината, че Великобритания е гласувала излизане от Европейския съюз. Решението ще доведе до пазарна колебливост в краткосрочен план, без съмнение, но пазарите ще се нормализират след първоначалния шок, посочи Мартин Соръл през юни. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера