Клиентите не ви вярват? Ето къде грешите

 Клиентите не ви вярват? Ето къде грешите

Първо правило в търговията е, че клиентите не биха купили от вас, ако не спечелите доверието им.

За жалост, мнозина сред търговците продължават да допускат фундаментални грешки, които моментално създават недоверие.

Тук следват четирите от тях, най-често разпространени.

1. Контактът започва с лъжа. Хиляди писма с предложения за продажба и имейли започват с нещо от рода на „Преглеждах списъка си с контакти и реших да ви пиша...“. Или „За жалост разбирам, че сте недоволни от настоящия си търговец...“. Помнете, клиентите не са глупави. Просто казвайте истината. Бъдете откровени. Пример: „Всъщност, в момента търся нови клиенти.“ или „Няма да се преструвам, че съм разбрал, че сте недоволни от настоящия си търговец“. Защо да лъжете? Няма от какво да се срамувате.

2. Отправяте неправдоподобни твърдения. Удивително е колко много компании твърдят, че разполагат с „най-високото качество на най-изгодната цена“. Теоретично е възможно – ако конкурентите ви се стремят да държат цените си изкуствено високи. Но обикновено почти никога това не е случаят. А дори и в редките случаи, когато подобни изявления могат да бъдат истина, клиентите са естествено скептични. И с право. Освен това интернет вече прави ценообразуването явно и прозрачно. Сравненията на цените на подобни продукти и услуги са масови и леснодостъпни, особено в специализираните сайтове създадени с тази цел, като тези в САЩ. Затова, открийте кое е уникалното в продукта ви и го комуникирайте.

3. Разчитате на мнение, не на факти. Може от цялото си сърце да вярвате, че компанията и продуктите ви са отлични, но това е само вашето мнение. Всеки в света има и собствено мнение, това е сигурно. Клиентите са подозрителни когато доловят нотка на суперлативи за собствената компания, лишени от ясни или лесни за проверяване факти. Ето защо никога не поощрявайте твърде много собствената си оферта. Ако чувствате, че в нея желаете да добавите мнение, изберете някакво налично от доволен клиент, който да застане с лицето си.

4. Фокусираните сте върху затварянето на сделката. Клиентите чувстват пришпорването и му се противопоставят. Особено когато личи, че единствената ви мотивация е да направите продажба. Дори фирмата ви в момента да се нуждае от приходи, трябва да поставяте интересите на клиента над всичко. Иначе ще гледат на вас като на манипулатор. Най-правилно е да мислите за контакта си с всеки клиент като за дълготрайна инвестиция, вместо за краткосрочна възможност. Един от най-сигурните начини да спечелите човека пред себе си дълготрайно е като му признаете, че сега не е подходящия момент за покупка.

Източник: Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня