Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Ако клиентът каже „Само гледам“...
Класическа ситуация: Човек влиза в магазин, явно заинтересован да купи нещо. След секунди се приближава продавач-консултантът с обичайния въпрос: "Здравейте. Мога ли да ви помогна с нещо?". Обикновено това се случва, малко след като човекът е започнал да разглежда стоките.
Понякога е полезно - разбира се, клиентът може да иска да си спести време и да отговори какво точно търси - ако го няма, ще излезе от магазина и няма повече да си губи времето. Но понякога това е дразнещо прекъсване на процес на личен избор и навлизане в личното пространство (макар че избиращият реално се намира в общественото пространство на магазина), което отблъсква. Тогава клиентът често казва "Само гледам", "Разглеждам...", опитвайки да отпрати сякаш внезапно появилия се от никъде продавач възможно по-далеч.
Как да реагира продавачът? Кое е по-правилното поведение? Колумнистът на сп. Entrepreneur от САЩ Грант Кардоне коментира темата.
"Има разлика между това клиентът да ви даде просто отрицателен отговор и да реагира отбранително. Не можете да бъдете успешни в продажбите, без да сте се научили да правите разликата между двете... ", пише той.
По думите му стотици търговци погрешно си мислят, че изказвания като "Цената е много висока", "Няма да си купя днес", или "Трябва да говоря с жена ми", са просто откази, но те не са. Всеки продавач трябва да знае кога след "Само гледам" и след тези изказвания той може и трябва да продължи разговора.
"Нетренираният продавач след отговора "Само гледам... " (дори да може да продължи диалога), ще се оттегли. Но трябва да разберете, че "Само гледам" е добър знак - хората гледат!", продължава Кардоне. Той препоръчва няколко реакции в отговор.
Например, нещо като:
"Добре. Всички наши клиенти правят същото. Казвам се Грант, приятно ми е."
"Чудесно. Работата ми е да ви намеря правилния продукт на желаната от Вас цена. Дори само да си разглеждате... "
"Отлично. Ако търсите по-голям или по-малък размер, моля кажете."
"Добре. Имаме страхотен раздел с продукти от тази линия. Какво най-много се интересувате да разгледате?"
"Ако желаете, кажете ми какво точно търсите и ще ви насоча в правиланата посока, без да губите време..."
"Ако желаете, кажете ми какво точно търсите и ще събера малко информация за вас..."
"Добре, затова сме изложили продуктите си... "
"Моля, колкото време желаете... "
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.