Технологии и влиятелни личности ще помагат на маркетинга през 2018 г.

Технологии и влиятелни личности ще помагат на маркетинга през 2018 г.

Какви са най-успешните маркетингови кампании в България за последната година? Какво ще се промени в маркетинга през 2018 г.? 

На тези въпроси предлага отговори поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни, с победителите в тазгодишния конкурс BAAwards, организиран от Българската асоциация на рекламодателите (БАР).

Конкурсът за поредна година отличи най-успешните и работещи маркетингови инициативи у нас. През 2017 г. той се проведе под мотото "Raising the БАР" - вдигане на летвата.

Продължаваме да представяме кратки интервюта с победителите - част от най-добрите маркетолози в България. Участник днес е Владимир Попов.

...............

- Г-н Попов, „Кока-Кола“ спечели награда на БАР в категорията за нововъведение в продукт и повторно пускане на пазара, за кампанията "Coca-Cola No Sugar". Какви бяха предварително заложените цели на кампанията? Как ги постигнахте? Какво ново открихте с тази кампания за българския пазар? 

- С комуникационната си кампания искахме да запознаем потребителите с новия и освежаващ вкус, който въведохме в сектора на нискокалоричните газирани напитки - Coca-Cola БЕЗ ЗАХАР. Позиционирахме новия си продукт като правилния избор за информирания потребител. Заложихме на интегрирана маркетингова комуникация, с която достигнахме до потребителите през традиционни и нетрадиционни канали за комуникация и различни поводи за консумация.

С тази кампания открихме, че в българския пазар има потенциал за развитие на нискокалоричните газирани напитки и потребителите желаят да ги консумират все по-често.

- Как се управлява екипно присъствието на най-известния бранд в света в нашата страна? Какво е интересно в работата, какви са предизвикателствата?

- Екипната работа е в основата на успеха на всеки един проект. Независимо дали продуктът, който развиваме на пазара е добре познат или е напълно нов, трябва да му осигурим достатъчно атрактивно и дълготрайно присъствие в подходящите комуникационни канали, за да достигнем по правилния начин до целевата група. Това се постига с добре изпълнена маркетингова стратегия и адекватно позициониране на пазара.

Разбира се, появяват се предизвикателства когато трябва да се подравняват плановете и действията на всички екипи свързани с проекта - маркетинг, продажби, производство, дистрибуция, връзки с обществеността - но за успеха на един проект всички трябва да работят заедно като екип с една цел, която да вдъхновява и да окуражава екипите да дават всичко от себе си.

- Ако пред вас стои млад човек, завършващ специалност „Маркетинг“ в университет, какво бихте му казали? Какво бихте го посъветвали?

- Маркетингът не е само хубави картинки и вдъхновяващи видеа. Маркетингът е критично мислене, анализиране на нуждите и намиране на начини за решаването на проблемите на хората чрез продукта или услугата на бизнеса. Училището може да ни представи добре теорията на всяка една сфера от бизнеса, но за да се докоснете наистина до реалността трябва да се гмурнете в работния процес на някоя голяма международна компания. Опитайте да научите възможно най-много от опита на колегите си и проектите, в които участвате, за да намерите силните си страни, да разберете какви са силните ви качества и да ги развивате.

- Как според вас ще се промени маркетингът през следващата година? Какви нови техники и похвати ще се използват, какво ще бъде вече остаряло?

- През 2018 г. все повече компании ще започнат да инвестират в Artificial Intelligence, Big Data, Content creation, за да подобрят взаимодействието си с потребителите и преживяванията, които им предлагат. Чатботове, инфлуенсъри, блогъри и влогъри ще се превърнат в основните оръжия на маркетинговите специалисти за достигане до целевата аудитория по подходящ и въздействащ начин.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ