Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Полезно, желано, достъпно - бързо, в обувките на потребителя!
Терминът „потребителско изживяване“ (UX) е свързан с всяка една интеракция, до която брандът ви кара потребителят да се докосне. Той много често се свързва с техническите действия, като например потребителят да е в уебсайта ви или мобилното ви приложение, да използва онлайн услугите ви, или пък да ви търси онлайн.
Според клетката на потребителското изживяване на Питър Морвил то трябва да бъде:
- Полезно;
- Желано;
- Достъпно;
- Правдоподобно;
- Стойностно;
- Използваемо;
- Откриваемо.
UX е свързано с емпатията – колкото по-добре влизате в обувките на потребителя, толкова по-добро ще е и то. Ето няколко препоръки за бързо постигане на очароващо изживяване.
1. Карта на потребителското пътуване
За всяка buyer персона, която имате, създайте въображаема карта на нейното пътуване – водете се от това при вида на какво би напуснала уебсайта ви, ще се ориентира ли добре в него, профилите ви в социалните мрежи отговарят ли на вкусовете ѝ и т.н.
Така ще разберете над какво да поработите повече и съществува ли момент, в който потребителите изчезват, защото ги отблъсквате с нещо.
2. Навигация
Навигацията в уебсайта ви трябва да е опростена и лесна за използване. Премахнете всички ненужни опции и улеснете потребителя.
3. Тествайте скоростта на уебсайта
Уверете се, че сайтът ви функционира възможно най-бързо. Ако на потребителите им отнема много време в чакане една страница да зареди, е много вероятно да напуснат и да продължат сърфирането си онлайн, а може би да отидат и при конкурентите ви.
Според проучване на Akamai 33% от онлайн купувачите чакат около 4 секунди преди да излязат от един бавнозареждащ уебсайт. Ето какво може да ви е от полза, за да зарежда сайтът ви по-бързо:
- Намалете резолюцията на изобваженията;
- Не слагайте огромно фоново изображение в уебсайта си;
- Редовно следете скоростта, полезен в това отношение е инструментът PageSpeed Insights by Google.
4. Не забравяйте мобилните си потребители
Повече от половината от уебсайт трафика по света е генериран през мобилни телефони, което означава, че задължително и вашият сайт трябва да е адаптиран за тях.
5. Достъпност
Помислете за тази аудитория, която има здравословни проблеми, влияещи върху начина им на работа с уебсайта ви.
Имплементирайте различни начини за презентиране на информацията на уебсайта ви, за да улесните възможно най-много всички в достъпа до нея.
6. Бъдете контактни
Уверете се, че разполагате с място за бърз онлайн контакт, който потребителите да осъществят с вас по всяко време.
Няма по-лошо нещо от това да разглеждаш нечий уебсайт и да се изгубиш в него, търсейки къде да попиташ за повече детайли относно дадена услуга или продукт.
В заключение, емпатията е водеща за потребителското изживяване. Представете си, че уебсайтът ви е магазин. Не бихте искали да затрудните купувача си като не приемате плащания с карта, нямате пробна, ако бизнесът ви го изисква, поставяте трудни за четене табели и т.н. Помислете кой посещава уебсайта ви и какво иска да постигне с това – скочете в потребителските обувки още сега!
По материал на Medium.com
Редактор: Габриела Беличовска
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.