Имате ли какво да им кажете?

Имате ли какво да им кажете?

Маркетингът на съдържание е малка част от имейл маркетинга, един от основните начини, по които много бизнеси се развиват днес. В края на краищата не можете напълно да се рекламирате пред клиентите си, ако нямате съдържание, което да им изпратите. Самото съдържание се предлага в много форми, включително бюлетини, блогове, видеоклипове, интервюта и казуси.

Точно като имейл маркетинга, ще ви е необходим солиден план за създаване и изпращане на съдържание до вашите клиенти. Също така ще трябва да познавате клиентите си и какво съдържание е най-добре свързано с тях, такова, което ще повлияе на това как съдържанието ви се класира в търсачките и действително се консумира. 

Екипът за съдържание трябва да знае няколко неща за своята аудитория, преди да напише план за съдържание.

  • За кого е предназначено това съдържание?
  • Каква информация може да търсят тези хора?
  • Какъв вид съдържание ще предаде тази информация най-добре?
  • Към какви канали в социалните медии ще отиде това съдържание?

Вашите отговори на тези въпроси оказват значително влияние върху това колко добре се представя съдържанието. Например, ако вашата целева аудитория взаимодейства главно с видео канали като YouTube или TikTok и поставите по-голямата част от съдържанието си в писмен блог, е малко вероятно тя да получи тази информация. Ако по-голямата част от вашата аудитория получава новините си чрез имейл бюлетини и това е начинът, по който решите да споделите съдържанието си, започвате добре.

Няколко бизнес цели са свързани с числата: продажби, приходи, абонати. Задаването на KPI за тях ще ви покаже колко добре сте постигнали месечните или годишните си цели. Например, ако се опитвате да постигнете KPI за продажби или приходи, можете да видите как вашето съдържание е помогнало да повлияе на тези неща в даден период. Можете също така да създадете KPI за трафик, SEO, показатели за социални медии и имейл маркетинг.

Как да научите нещо повече за аудиторията си? Използвайки програми като Google Analytics и Twitter Analytics, можете да получите данни за възраст, пол, доходи и дори образование. Тази информация ви позволява да влезете в обувките на вашата аудитория и да решите какво съдържание най-вероятно ще консумира.

Google Analytics може дори да ви даде представа за интересите на вашата аудитория. Просто кликнете върху бутона "Аудитория" в менюто, което ще покаже подробен списък на това, което хората от определени демографски групи обикновено търсят онлайн.

Тази информация също така ви позволява да създавате личности на купувачи, които са изчерпателни профили на идеалния клиент, който би използвал вашето съдържание. Колкото по-ясно изразена е личността, толкова по-добре ще можете да създавате съдържание за нейните/неговите желания и нужди.

Да имате план какво съдържание да напишете е добре, но сега ще трябва да направите план за публикуване на това съдържание. Предстои ли събитие, което съвпада с вашето съдържание? Ако е така, координирайте това съдържание със събитието. Ако планирате серия от публикации в блога, публикувайте ги в ред, който има смисъл за вашите читатели.

Вашите профили на купувача и демографска информация ще ви помогнат да решите кога да публикувате съдържание. Определени групи хора проверяват имейла си или четат съдържание в определени часове на деня, така че можете да настроите графика си за публикации с това време.

Съдържанието трябва да образова клиентите ви, така че решете как ще го направите. Не забравяйте, че най-добре ще предавате информация чрез каналите, с които най-вероятно ще взаимодействат вашите клиенти.

Ключът към ангажирането на вашата аудитория е редовното производство и публикуване на съдържание. Това означава изпращане на имейли, които съдържат продажби, бюлетини, поздравителни картички или каквото и да е съдържание, подходящо за вашите клиенти, навреме. Ако създавате качествено съдържание, вашата аудитория ще знае кога да го очаква и ще се ангажира с него. Освен това, наличието на планирано време за публикуване ще помага вашият екип да произвежда по-последователно съдържание.

От време на време е добра идея да правите одит на съдържанието. Одитът на съдържанието е дневник на цялото ви съдържание, който ви показва как се представя. Говорим за споделяния в социалните мрежи, дали има входящи връзки към публикациите, дали някой е споделил публикациите и т.н. Показва ви кое съдържание е най-полезно за вашите клиенти. Освен това ви дава възможност да актуализирате съдържанието си. 

Източник: Кристофър Б. Джоунс, предприемач и инвеститор, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ