Отбелязваме Световния ден за защита на животните

Отбелязваме Световния ден за защита на животните

На 4 октомври отбелязваме Световния ден за защита на животните. Той се чества в Деня на Свети Франциск, покровител на животните. Решение за отбелязването му е взето през 1931 г. на Международния конгрес на привържениците на движението за защита на природата във Флоренция, Италия.

Целта на Световния ден на животните е да се подобри отношението към животинските видове по света, като се предостави подкрепа на лица, групи и организации за хуманно отношение към животните.

В света има над 40 000 застрашени вида.

Според Комитета на ООН за защита на животните и природата поне 100 вида животни изчезват всеки ден заради бракониери с цел печалба.

Сред най-критичните видове, когато става въпрос за оцеляване, са големите панди, тигрите, морските костенурки, големите примати, слоновете и носорозите.

Защитниците на животни предупреждават, че и в най-развитите държави в света с уредено законодателство има "срамни изключения на застрашаване животни" и посочват за пример испанската корида и английската традиция на лов с кучета, която е забранена.

Като негативни примери се посочват и китайските ферми за мечки, които се поддържат за нуждите на медицината, антихуманния лов за износ на морски костенурки в Индонезия и Япония, и редица други заплахи за оцеляването на животните. Особено внимание се обръща на застрашаването на тигрите, които са частично унищожени.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера