Добрата атмосфера в училище допринася за успехите на учениците

Положителният климат в училището допринася за академичните постижения на децата и подобрява резултатите на ученици с по-нисък социално-икономически статук, сочи ново проучване на Американската асоциация за образователни изследвания, съобщи БГНЕС.
Цялостният анализ на изследвания в сферата на образованието, публикувани от 2000 г насам, е помогнал на американски и израелски изследователи да намерят съществени доказателства за пряката връзка между положителния климат в училището и успехите на децата. Според тях благоприятната и по-разполагаща училищна среда би могла да премахне пропастта между успеваемостта на деца от различни социално-икономически равнища и между деца с по-големи и по-малки академични способности. Най-общо казано положителният училищен климат се характеризира с грижовен подход от страна на учителите, чувство за безопасност от насилие и тормоз, участие на родителите и създаването на близост между децата.
„Нашият анализ обхваща 15-годишен период и показва, че училището наистина има значение и може да играе жизненоважна роля за подобряването на резултатите на децата в образованието”, коментира съавторът на проучването Рон Ави Астор, професор по социални науки и образование в Университета на Северна Калифорния.„Нашите открития доказват още, че чрез осигуряването на позитивна атмосфера училищата ще постигнат равенство във възможностите за образование, ще намалят неравенството в социоикономически аспект и ще постигнат по-голяма социална мобилност.
"Предразполагащата атмосфера в образователните институции има и потенциала да прекъсне негативните влияния, които произтичат от лошото социално-икономическо равнище и да смекчи рисковите фактори, които застрашават академични постижения", заяви ръководителят на изследването от израелска страна Рут Берковиц, асистент-професор по социална работа в Университета в Хайфа, Израел.
За да стигнат до заключенията си, Берковиц, Астор, Хадас Мур от Университета на Южна Калифорния и Рами Банбеништу са анализирали 78 проучвания, проведени между 2000 и 2015 г., които са били фокусирани върху връзката между климата в училището или класна стая, академичните постижения и социално-икономическия статус на децата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европейската космическа агенция ще изпрати в орбита атомни часовници
Наука и Здраве |Градският транспорт в София с удължено работно време за великденските празници
Общество |Планът на Пекин да превърне Южнокитайско море в новия Персийски залив
Свят |Владимир Путин обяви великденско примирие в Украйна
Свят |Патриархът ще отслужи литургия за празника Възкресение Христово в катедралата "Св. Ал. Невски"
България |Един наръчник за перфектните комбинации от цветове
Маркетинг |На днешната дата, 19 април. Велика събота
На днешната дата |Куражът може да трансформира вашето лидерство
Лидерство |Неизвестно за известните: Наследство в Минесота отваря пътя към сграда, в която Жул Верн довършва „Тайнственият остров“
Любопитно |Шест видео формата, с които ще повишите своята онлайн видимост
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |Покупките на жилища в Испания от чужденци растат с 10,3%. Кой, къде и колко харчи?
Бизнес |Бившият президент Джо Байдън иска 300 000 долара хонорар за слово на събитие
Свят |

Коментари
Няма въведени кометари.