Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nestlé представи бизнес резултати и планове за нови продукти
Три фабрики в Европа произвеждат известните шоколадови блокчета KitKat - българската в София и още две - във Великобритания и Германия. Но само българската е център за иновации в развитието на този популярен по света и вкусен продукт.
Това посочиха от Nestlé България на пресконференция днес в столицата. Компанията изнесе финансовите си резултати за 2017 г., обяви планове за растеж през 2018 г. и посочи заложената насока за развитие на световната група Nestlé.
"Всичко, което печелим от операциите, инвестираме за постигане на ръст. През предстоящата година искаме да растем в четири категории: кафе, храни за домашни любимци, детски храни и вода", коментира за плановете на Групата изпълнителният директор на Nestlé България Емануел Артур.
Nestlé има само една фабрика в България на фона на стотици по света, но със стратегическо значение. В нея работят 1092 служители, които развиват 90% за износ около 1000 вида продукти, транспортирани до 43 страни - най-вече в Европа.
Българската фабрика на Nestlé в столичния район "Люлин" е изпратила 2017 г. с продажби за над 258 млн. лв. Нейните печалби през годината са били от 23,3 млн. лв, съобщи ръководството.
През 2017 г. Nestlé България АД е вложила 6 млн. лв. в иновации. От тях 24% са били в разработването на нови, различни продукти. Сред водещите от тях е нов KitKat Senses с вкус на солен карамел, който ще бъде пуснат на пазара в България до края на годината.
За износ в Германия ще бъдат произвеждани KitKat Chunky с вкус на кафе, KitKat хапки с фъстъчено масло в пакет за споделяне, KitKat "ребалансиран" - с намалено съдържание на захар и увеличено на мляко и какао, а за Великобритания - KitKat Chunky Ню Йорк Чийзкейк с маслен чийзкейк топ крем с извара и есенция ванилия.
"Производството на Kit Kat Chunky от 2002 г. насам имаше огромно значение, за да се сдобие фабриката в София с международна видимост. В нея днес работят 130 души, за които това е работно място от над 20 години - те са наши много лоялни служители. Гордеем се, че имаме поколения, работещи при нас", обясни Сара Вюитенез, мениджър "Фабрика за шоколадови продукти и бисквити".
Очаква се всеки момент на българския пазар да навлезе и очакваният от потребителите розов шоколад, произведен от фабриката на Nestlé в Германия.
Nestlé България държи водещия пазарен дял у нас в категорията "Кафе" (над 40%), с бързо растяща подкатегория на кафе капсулите, при които през 2017 г. е имало растеж на продажбите от над 80%.
Сред марките, в които компанията има иновации през миналата година, са Nescafe Dolce Gusto, Мура, Maggi Fix, храните за домашни любимци Friskies.
В глобален план Nestlé отчита продажби през 2017 г. за 89,8 млрд. швейцарски франка, с органичен ръст от 2,4%. Тя има общо 418 фабрики, в които работят над 323 000 души, разположени в над 189 държави. Развива 2000 бранда. 1 млрд. продукта на Nestle са продавани всеки ден. Устойчивото развитие и екоиновациите са приоритет.
За 2018 г. очакванията са за растеж от 2 до 4%. В първото тримесечие Групата има продажби за 21,3 млрд. франка и органичен ръст от 2,8%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.