Отлагат с 4 месеца въвеждането на новите бандероли за алкохол

Отлагат с 4 месеца въвеждането на новите бандероли за алкохол

Министърът на финансите подписа заповед за отсрочването с 4 месеца на датата, от която трябваше да влязат в сила новите образци на бандероли. Така, срокът за въвеждането им се променя от 1 януари 2022 г. на 1 април 2022 година. Причината за промяната е постъпило искане за отлагане на срока и проведени разговори с браншови организации, в които членуват най-големите вносители, производители и търговци на спиртни напитки в страната, съобщиха от финансовото министерство.

Бизнесът изложи пред министъра на финансите своите мотиви против срока 1 януари 2022 г., като акцентира върху възникването на затруднения и пречки в бизнес процесите, свързани с планирането и реализирането на продажбите на акцизни стоки при въвеждане на нов образец на бандеролите в този срок.

Решението на МФ е взето след анализ на редица фактори във връзка с епидемичната обстановка в страната от COVID-19, които водят до липса на предвидимост за производителите и търговците на алкохол и затрудненията им свързани с планирането и реализирането на продажбите на акцизни стоки. Предприетата мярка ще подпомогне значително дейността на бизнеса, като ще създаде възможност да се реализират в търговската мрежа освободените за потребление спиртни напитки по стария образец на бандерол. Тъй като алкохолните напитки, които се продават в търговската мрежа, са стоки с платен акциз, удължаването на срока за влизане в сила на новия образец няма да окаже пряко влияние върху приходите от акциз в държавния бюджет.

Остава в сила обаче срокът от 1 януари 2022 г. за влизане в сила на новите образци на бандероли за тютюневите изделия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня