Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Интересът на бизнеса за сътрудничество с чужбина се засилва
Намерението за износ на български стоки зад граница е водещ мотив сред членовете на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) за разширяване на дейността им в чужбина - при 80 на сто от анкетираните.
Същевременно 34 на сто от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България. Това показват данни от допитване на БТПП за намеренията на фирмите за разширяване на дейността им зад граница през 2017 година, разпространено от пресцентъра на работодателската организация.
Данните ще се използват при подготовка на програмата на палатата за бизнес делегации в чужбина и организиране на форуми у нас с чуждестранни представители. Палатата се ангажира да изпрати обобщение на анкетата до президентството и бъдещото правителство. Проучването е осъществено по електронен път през периода 16-23 януари 2017 година.
За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина - само 12 на сто имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.
Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество и бизнес пътувания през 2017 година. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина, показват резултатите от допитването на БТПП.
За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за бизнес контакти. Спрямо предходните проучвания, осъществени от БТПП, проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ, Русия, Китай и Индия и спад към намерения за бизнес визити в Турция.
Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.