Renault планира съкращения на работни места в цял свят

Френският автомобилостроител Renault съобщи, че планира съкращаване на 15 000 работни места в цял свят, от които 4500 във Франция, предават Ройтерс и Франс прес. Мярката се предприема в рамките на план за икономии за 2 милиарда евро за период от три години, включващ преструктуриране на инженеринговата дейност и средствата за производство.
"Планът е жизненоважен", заяви генералният директорк Клотилд Делбос в комюнике.
Renault страда от свръхмощности в производството си в световен план. През февруари компанията обяви първа загуба от десет години и започна с отслабени позиции кризата с коронавируса. Сега, планът за съкращения представлява намаление на щата с малко под 10 процента. Миналата година служителите на Рено по света са били 180 000, а във Франция - 48 500.
"Това ще става чрез естествено и доброволно напускане", уточни пред Ройтерс Франк Даут, представител на синдиката Се Еф Де Те (CFDT), след извънредно заседание на синдикатите. Той допълни, че ръководството е обещало всичко да бъде съгласувано с държавните власти и профсъюзните организации.
Планът на групата, обединяваща пет марки - освен Renault, също и Алпин (Alpine), Дачия (Dacia), Лада (Lada) и Самсунг мотърс (Samsung Motors) - засяга четири обекта във Франция: в Кодан, Шоази-льо-Роа, Диеп и Мобьож. Той включва и прекратяване на производството на автомобили във Флен и спиране на модела Зое (Zoe) след 2024 година. Заводът там ще бъде преструктуриран и ще поеме дейността на обекта в Шоази-льо-Роа, където 260 души работят по рециклиране на авточасти.
В международен план Renault обяви спиране на проекти за увеличаване на мощности в Мароко и в Румъния. Компанията обмисля адаптиране на производствените мощности в Русия и рационализация на изработката на скоростни кутии по света.
След медийните слухове за закриване на обекти във Франция, френският президент Еманюел Макрон във вторник поиска гаранции за бъдещето на служителите. Той предупреди Renault, че гарантираният от държавата заем от 5 милиарда евро няма да бъде подписан преди да бъдат проведени разговори в началото на идната седмица. Френската държава е най-големият акционер в групата с дял от 15 процента от капитала.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.