Renault отчете спад с над 19% на приходите за първото тримесечие

Renault отчете спад с над 19% на приходите за първото тримесечие

Френският автомобилен производител Renault отчете спад от 19,2% на първото тримесечие до 10,13 милиарда евро (10,97 милиарда долара) и заяви, че все още е рано да се оценява какво влияние ще окаже кризата с коронавируса върху печалбите му тази година. 

Автомобилната група, която вече анулира дивидентите си и спря финансовата си прогноза, е силно засегната от здравната криза, тъй като търсенето на автомобили се срива, докато много дилъри и производствени обекти са затворени, информира Ройтерс

През периода януари-март Renault е продал повече автомобили в Русия, отколкото на родния си пазар заради спада в търсенето в Европа. Въпреки това групата леко се възползва от ценовия ефект върху продажбите след пускането на по-скъпи модели в стил SUV като Renault Captur, но това не беше достатъчно, за да компенсира обема.

Renault посочва, че има 10,3 милиарда евро ликвидни резерви в края на март или с 5,5 милиарда евро по-малко, отколкото в края на 2019 г. Първото тримесечие традиционно е период, когато производителите на автомобили използват пари, за да натрупат запаси. 

Очаква се Renault да актуализира инвеститорите в стратегията си за укрепване на алианса си с японския Nissan до средата на май с подробности за намаляване на разходите и съвместни планове за закупуване. Двете фирми бяха вече под натиск преди коронавирусната криза поради прекъсване на търсенето на развиващите се пазари на фона на голямо предизвикателство за иновации на автомобили с по-малко замърсяване.

От Renault обявиха, че търсят начини да рестартират производството си, където е възможно.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня