Индия планира да увеличи стимулите за производство на електромобили

Индия планира да увеличи стимулите за производство на електромобили

Индия планира да разшири действието на стимулите за електрически превозни средства, така че да обхванат и компаниите, които произвеждат модели в съществуващите заводи в страната, вместо да ограничава ползите само до производителите, които желаят да построят нови заводи, съобщи Ройтерс.

Политиката на Индия по отношение на електромобилите(EV) , която все още е в процес на финализиране, първоначално беше предназначена да насърчи Tesla  за навлизане на пазара и местно производство, но американският автомобилен производител се отказа от тези планове по-рано тази година.

Други чуждестранни производители на автомобили са проявили интерес към производството на електромобили в Индия в съществуващи и нови фабрики, според протокол от среща с индийското министерство на тежката промишленост, видян от Ройтерс. Надяваме се, че промените в политиката ще насърчат инвестициите в EV от компании като Toyota и Hyundai, каза източник на Ройтерс.

Съгласно политиката, обявена през март, автомобилен производител, който инвестира най-малко 500 милиона долара за производство на електромобили в Индия с 50% от компонентите, произведени на местно ниво, има право на огромно намаление на данъците върху вноса - спад до 15% от 100% за до 8000 електрически коли годишно.

Правителството сега също ще обмисли инвестиции в електромобили в съществуващи фабрики, които в момента произвеждат автомобили с бензинови двигатели и хибридни автомобили.

Електрическите модели обаче трябва да бъдат изградени на отделна производствена линия и да отговарят на местните критерии за снабдяване, каза източникът.

В случай на нова фабрика, инвестицията в машини и инструменти за изграждане на електромобили ще се отчете изцяло към изискването за 500 милиона долара, дори ако оборудването се използва и за производството на други видове автомобили, поясни източникът на Ройтерс.

За да гарантира, че производителите на автомобили са третирани справедливо, правителството ще определи минимална цел за приходи от EV за завод или производствена линия, която трябва да бъде изпълнена, за да отговаря на условията за схемата, каза той. Той добави, че политиката ще бъде финализирана до март. Според протокола от срещата представители на Toyota са попитали дали политиката за EV ще позволи инвестиране в отделна поточна линия в рамките на завод, който произвежда множество задвижвания. Той също така се опита да разбере дали производството и инсталирането на зарядни станции ще се брои като част от изискването за инвестиция от 500 милиона долара.

Южнокорейската Hyundai попита дали парите, похарчени за научноизследователска и развойна дейност, могат да бъдат отчетени като част от изискването за инвестиция от 500 милиона долара, показва протоколът. Източникът каза, че няма да бъде зачетен.

Hyundai Motor India очаква въвеждането на окончателната политика и насоки, каза говорител на компаниятга.

Volkswageп чрез индийското си звено  иска повече свобода на действие с инвестиционната времева рамка. Кожмпанията попита дали 75% от 500 милиона долара могат да бъдат инвестирани през първите три години от петгодишната схема, вместо 100%, както се изисква в момента. Тя също така се опита да разбере дали инвестициите на доставчиците биха отговаряли на изискванията.

Volkswagen каза още, че изучава най-новата политика за EV "подробно" и ще оцени съответно пътя напред.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ