Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Увеличаването на капитала и други банкови правила на Уолстрийт вече зависят от изборите в САЩ
Американските регулатори няма да могат да финализират спорните увеличения на банковия капитал преди президентските избори през ноември, което поставя под съмнение дали тези и други строги проекти на правила за банките на Уолстрийт изобщо ще бъдат завършени. Това заявиха източници, запознати с въпроса, цитирани от Ройтерс.
Така наречените правила на Basel III Endgame ще преразгледат начина, по който банките с над 100 милиарда долара активи управляват своя капитал, потенциално ограничавайки тяхното кредитиране и търговия. Банките казват, че допълнителният капитал е ненужен и ще навреди на икономиката, и агресивно лобираха да убият Базелските правила.
Сега изходът от тази битка ще зависи от изборите на 5 ноември. Кандидатът на демократите за президент, вицепрезидентът Камала Харис, призова за засилване на банковите правила. Но ако кандидатът на Републиканската партия Доналд Тръмп спечели, се очаква администрацията му да наруши или драматично да отслаби новите правила, казаха източниците. Тръмп обеща да намали бюрокрацията. Двамата кандидати са в напрегната надпревара, въпреки че Харис води в някои щати на бойното поле.
Дори ако агенциите постигнат споразумение най-рано следващия месец, те вероятно ще дадат на банките поне 60 дни да предоставят обратна връзка, което е типично за сложни правила, казаха източниците. Това би направило почти невъзможно длъжностните лица да усвоят коментарите и да постигнат окончателен проект, преди нова администрация на САЩ да поеме управлението през януари 2025 г., казаха източниците.
Този неоповестен досега график застрашава "Базел" и две други правила за дълг и ликвидност за големи банки, които не могат да бъдат завършени, докато проектът не е в добра форма и персоналът, работещ по него, не бъде освободен, казаха хората.
Комбинирани, правилата могат да изискват банките да държат повече от 200 милиарда долара допълнителен капитал и дълг, въз основа на регулаторни оценки, което означава, че значителни или неопределени забавяния могат да бъдат изключително ценни за индустрията.
Някои прогресивни хора, които подкрепят по-строгите правила, се притесняват, че битката в Базел, в която банките са похарчили милиони долари за обществени кампании, в крайна сметка ще успее да спре мащабната регулаторна реформа, на която се надяваха под ръководството на Демократическата партия, въпреки миналогодишните банкови фалити, които разкриха рискове в системата.
„Те бяха прекалено оптимистично настроени за това колко лесно би било да се направи Basel III Endgame. Когато се оказа, че няма да е толкова лесно, това просто изсмука целия кислород“, каза професорът от Мичиганския университет Джереми Крес, позовавайки се на агенции.
Говорители на Федералния резерв, Службата за контрол на валутата (OCC) и Федералната корпорация за гарантиране на депозитите (FDIC), които съвместно изготвят правилата, отказаха коментар. Говорителите на кампаниите на Харис и Тръмп не отговориха на исканията за коментар.
Говорейки пред Конгреса през юли, Пауъл каза, че целта му е "да оправи Базел", „не да го прави бързо“.
"Злоупотреба“
Няколко служители на Федералния резерв споделят мнението на Пауъл, че новият проект трябва да бъде предложен отново, казаха двама от източниците. Някои смятат, че това би намалило риска банките от Уолстрийт да съдят окончателното правило на основание, че агенциите не са спазили правилната процедура, съобщи Ройтерс по-рано.
Въпреки че OCC и FDIC са против повторното предлагане, би било почти безпрецедентно за тях да финализират проекта без Фед. „Предложението е твърде съществено, според мен би било злоупотреба да го финализират на този етап“, каза Майкъл Брайт, главен изпълнителен директор на Structured Finance Association, индустриална група, която настоява за някои промени в проекта. „Не мисля, че това ще стане преди изборите.
Тръмп не можеше да отстрани регулаторния ръководител на Фед Майкъл Бар, но можеше незабавно да смени изпълняващия длъжността контрольор Майкъл Хсу и да наклони борда на FDIC, който гласува правилата, към републиканците. Тези промени бързо биха предали контрола върху по-голямата част от банковата регулаторна програма на назначените от Тръмп лица.
Друг основен проект на правило, изложен на риск, насочва големите регионални банки да емитират до 70 милиарда долара нов дългосрочен дълг, за да буферират потенциални загуби. Предложено преди година, това правило се забавя отчасти, защото размерът на дълга, който банките ще трябва да държат, зависи от това как "Базел" измерва техните рискове, казаха два източника. Работата по това правило може да продължи, когато има "подкрепа" за окончателния проект, каза Пауъл през юли.
Също така зад "Базел" е забелязан план за налагане на нови правила за ликвидност на банките, казаха източниците. Дори ако Харис спечели, очакваното назначаване на кандидата за председател на FDIC Кристи Голдсмит Ромеро може да забави още повече правилата и ако Сенатът се обърне към републиканците, политическият натиск за отслабване на правилата може да се увеличи. „Има много неща във въздуха“, каза Брайт.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.