American Airlines преговаря със Citigroup, пред конкурента Barclays, за ключова сделка с кредитни карти

American Airlines преговаря със Citigroup, пред конкурента Barclays, за ключова сделка с кредитни карти

Компанията American Airlines преговаря за привличането за ексклузивен партньор на Citigroup за кредитни карти, като се отказва от конкурента Barclays, с която работят от 2013 г., съобщава CNBC, като се позовава на свой източници. American Airlines работи с банки и картови мрежи по нова дългосрочна сделка от месеци с цел да консолидира бизнеса си с един емитент на кредитни карти и така да увеличи приходите от своята програма за лоялност, твърдят източниците.Разговорите продължават и датата на споразумение, което ще подлежи на регулаторно одобрение, е неизвестна, казват източниците и обясняват, че става дума за поверителен процес.

Сделките за съвместна марка на банки с авиокомпании, търговци на дребно и хотелски вериги са едни от най-горещо оспорваните преговори в индустрията. Въпреки че предоставят на банката-емитент сигурна аудитория от милиони лоялни клиенти, които харчат милиарди долари годишно, подробностите на споразуменията могат да покажат огромна разлика колко изгодно е това за всяка от страните.

Големите марки водят до по-трудни сделки през последните години, изисквайки по-голяма част от приходите от лихви и такси, например. Междувременно банките отблъскват или напълно напускат тази територия, заявявайки, че нарастващите загуби от карти, контролът от страна на Бюрото за финансова защита на потребителите и по-високите капиталови разходи, водят до ниски маржове.

Авиокомпаниите разчитат на картови програми, за да им помогнат да останат на повърхността, като печелят милиарди долари годишно от банките в замяна на определени мили пробег, който клиентите печелят, когато използват своите карти. Тези партньорства бяха от решаващо значение по време на пандемията, когато търсенето на пътувания намаля, но потребителите продължиха да харчат и печелят пробег по своите карти. Превозвачите обаче казаха, че ръстът на разходите за карти далеч надхвърля този на приходите от пътници през последните години.

Макар да твърди, че има най-голямата програма за лоялност, American Airlines беше изпреварена от Delta в тази област. Компанията направи близо 7 милиарда долара плащания от своето картово партньорство с American Express през миналата година, в сравнение с с 5,2 милиарда долара за American Airlines. „Ние продължаваме да работим с всички наши партньори, включително нашите кобрандирани партньори за кредитни карти, за да проучим възможностите за подобряване на продуктите и услугите, които предоставяме на нашите общи клиенти, и да донесем още повече стойност на програмата AAdvantage“, казаха American Airlines в изявление . От Barclays отказаха коментар.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ