Три тенденции в подбора на кадри според LinkedIn

Три тенденции в подбора на кадри според LinkedIn

Технологиите промениха начина, по който работодателите гледат на потенциалните служители.

Business Insider се консултира с експерти на професионалната социална мрежа LinkedIn, за да открие водещите тенденции в подбора на човешки ресурси. Оказва се, че в миналото придобиването на таланти и задържането им не са били приоритет  в дневния ред на управлението. Сега обаче ситуацията се изменя.

Мениджмънтът все повече осъзнава, че талантите са най-голямото конкурентно предимство за всяка компания. Това, което го отличава от останалите в играта дори повече от продуктите и услугите, които предлага.

Тук следват трите най-отличими тенденции в подбора на кадри понастоящем, според LinkedIn.

1. Търсят се „пасивните кандидати“. По всяко време на годината голям брой служители активно си търсят работа. Някои работодатели обаче смятат, че за да назначат най-добрия и най-блестящия кандидат, трябва да се насочат към тези, които не търсят активно нова работа. Именно те са наричани „пасивните кадри“. Професионалните контакти в интернет правят откриването им по-лесно. Работодатели ги намират като следят кой преглежда дейността им в социалните медии. Тези кадри често работят за конкуренцията и се осведомяват какво върши тя. Следени са също и чрез споделената от тях информация, а също и чрез обновяването на профилите им.

2. Инвестира се в корпоративен брандинг, за да се привличат таланти. По-лесно е да откриеш правилните хора, ако имаш уважаван бранд на работодател. Ако е престижно да се работи за теб.

Компании твърдят, че намаляват разходите си за назначаване с до 20%, защото разполагат с привлекателна марка. Така им е по-лесно да открият кандидати, желаещи да работят за тях. Освен това се смята, че разходите по процеса на назначаване при атрактивните фирми е до 50% по-малък, а текучеството – 28% по-ниско.

Умните фирми описват в полето „За нас“ на уеб сайтовете си и в социалните мрежи какво е да се работи за тях. Включват подробности за най-атрактивните придобивки, привилегии и условия за служителите им. Редовно обновяват страниците си с видеоклипове, снимки от офисите си и свидетелства на наети лица, които потвърждават, че са доволни. Така правят брандинг за привличане на таланти.

3. Издигат се вътрешни кандидати. Повече от всякога компаниите се обръщат към собствената си база кадри, защото добрите служители не само се концентрират в работата си. Те полагат усилия и да се издигат нагоре. Да развиват собствената си кариера. Ако фирмата не им помогне да се развият, рано или късно ще отидат другаде.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса