Предизвикателството на фирмената култура

Предизвикателството на фирмената култура

Много организации полагат усилия да убедят хората си, че имат фирмена култура. Редовно правят и актуализират презентациите си по този въпрос. В много от тези случаи обаче културата остава неразбрана и игнорирана, тъй като тя се възприема като нещо писано на хартия, което няма отношение към работата.

„Уикипедия” определя културата като "набор от общи нагласи, ценности, цели и практики, които характеризират една институция, организация или група". Но как да стигнете до споразумение по тези общи нагласи, ценности, цели и практики? И дори ако го направите, как да накарате стотици (или хиляди) хора да мислят и действат по начина, по който сте се договорили?

Дори след хиляди години в цивилизацията лидерите все още срещат затруднения, когато трябва да накарат всички да спазват основни правила на поведение - спомнете си за 10-те Божи заповеди. Лидерите обаче могат да повлияят по няколко начина - и по този начин оформят културата на техните компании. Независимо дали сте изпълнителен директор или мениджър на отдел, тук са три стъпки, които можете да предприемете:

Предавайте своята визия за печеливша култура. Ако искате да бъдете нещо повече от служебното лице на съществуващата култура, тогава ще трябва да определите вашите стремежи. Какво ще бъде различно и каква ще е разликата за успеха на вашата организация? Например, Джак Уелч, използва мантрата на "скорост, простота и самочувствие", за да преобразува културата на GE през 1990 г. - в рязък контраст с аналитичните, бюрократична и йерархична култура на компанията по това време.

Демонстрирайте как новото културно поведение може да помогне на бизнеса. Нищо не подсилва новото поведение повече от успеха. Трябва да вдъхнете на новата култура живот и до покажете какво ще спечелят от нея служителите ви. Покажете какво ще промени тя във финансово отношение, ще промени ли всекидневието в компанията към по-добро, ще донесе ли нов имидж? Всичко това ще подтикне служителите ви да приемат „експеримента” сериозно.

Интегрирайте новата култура в процесите на отдела по човешки ресурси. Хората са склонни да правят това, което искате, когато са оценени и възнаградени.Така че третата стъпка за изграждане на нова култура е да използвате желаното поведение като критерии за наемане, насърчаване, стимулиране и развитие на хората.

Рон Ашкинас за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера