Не бързайте да повишите съвестния служител

Не бързайте да повишите съвестния служител

Когато имате нужда нещо да бъде свършено както трябва, вие вероятно знаете на кого можете да разчитате. Повечето хора си имат някого, към когото могат да са обърнат в кризисен момент.

Ако висш мениджър даде на екипа си личностен тест, надеждните хора вероятно ще изкарат високи резултати поне в едно от петте основни качества на личността. Тестът отразява колко е организиран, дисциплиниран, задълбочен човекът и какво се стреми да постигне. Има няколко начини да определяме хората като съвестни. Основното, което търсят от Човешки ресурси при кандидатите за работа често е "добросъвестност". Въпреки това, мениджърите обикновено определят добросъвестността като изпълнение на задачи без нужда от надзор. Организационно изследвание от 1990 г. е установило, че хората, които показват тези черти успяват и в мениджърски роли.

Важно е да се отбележи, че добросъвестността не е функция на благосклонността. Хората (особено мъжете), които са изключително благосклонни, имат проблеми като мениджъри, защото не са готови да изрекат неща, които биха могли да компрометират хората около тях.

Не е изненадващо, че съзнателните хора стават добри мениджъри. Те предварително организират работата така, че да бъде свършена добре. Поддържат екипите си „на пистата”. Обръщат внимание на малките детайли, които може да направят разликата между успеха и провала.

Висшите мениджъри могат бързо да издигнат надеждните хора в управлението, но тези звезди често имат много други умения – технически способности, иновативно мислене, добра комуникация и др. От ключово значение е фактът, че може да отнеме няколко години, за да се определи дали някой има тези компетенции. Например техническите умения често влияят върху компанията зад кулисите. Но компанията няма да може да се възползва от тези умения, ако побърза да направи този човек мениджър.

Тук са три предложения как да помогнете на вашите добросъвестни служители да развият своите основни качества и скрити умения:

Следете техните задачи. Уверете се, че не сте ги пренатоварили с допълнителна работа, само защото знаете, че те ще се справят с нея.

Наградете ги. Ако вашите добросъвестни служители са хронично претоварени,  възнаградете ги с известно време и пространство да работят по проекти, скъпи и вдъхновяващи за тях. Тази автономия и признателност укрепва мястото им в компанията. Това също така им дава повече възможности да се развиват в посоката, в която искат.

Вижте пълната картина на техните умения. Преди да ги изкачите на мениджърски пост, дайте на добросъвестните служители шанс да покажат всички техни силни страни. Помислете за характеристики, които биха могли да направят някого успешен в други основни области като например научните изследвания или иновациите. Например, хората с широка база от знания, които са силно отворени към нови преживявания (друга основна черта на личността) често са успешни като иноватори. Тези хора няма да имат много възможности да работят върху иновации, ако са заети в ръководството.

Запомнете: Не бързайте да вкарате всеки в управлението само на базата на това колко добросъвестен е той. Дайте си малко повече време да се запознаете с това, което хората могат да се справят добре.

Арт Маркчан за Harvard Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ