Кога да обучавате служителите си

Кога да обучавате служителите си

Много е казано и изписано за това защо мениджърите трябва да обучават служителите си. А също и как да бъдат обучавани най-добре. За сметка на това много малко се говори по въпроса кога служителите трябва да бъдат обучавани.

Преди да започнете

По-голямата част от времето мениджърът не трябва да обучава служители. Да дадеш на служителите знания и умения, с които те да изпълняват своите работни задачи не е обучение. От друга страна обучението е един непрекъснат процес за подпомагане на служителите, идентифицирането и преодоляването на пречки. Вие не обучавате служителите си, когато им казвате какво да правят.

Кога да не обучавате служителите си?

Когато бързате. Ако не разполагате с достатъчно време, не обучавайте служителите си - ще бъде безсмислено и за вас и за тях. Това е дълъг и задълбочен процес, който, за да бъде успешен отнема време и усилия и за двете страни. Независимо дали ще заложите на вътрешно или външно обучение, отделете достатъчно време за това.

Когато сте ядосани. В тези моменти хората се пазят от вас и не могат да попият най-доброто. За да предадете знания и умения трябва да сте в хармония със себе си. Умът ви да е спокоен и буден, за да бъде обучението ефективно.

Когато служителите не знаят какво се очаква от тях. Няма смисъл да провеждате обучение, ако служителите ви ви не знаят защо го правят и с какво то ще им помогне в бъдеще. Вие може да го правите, защото искате те да станат по-добри търговци и да повишите продажбите си. Искате да станат по-добри ръководители, за да бъдат отделните екипи по-ефективни. Ако те не знаят причините за обучението си обаче, то ще бъде трудно и безсмислено.

След като изяснихме кога не е добре да предприемате обучение е добре да дадем и някои съвети за това как то да протече.

По време на обучението оставете хората да правят грешки. Така те ще могат да се учат от тях. Един добър мениджър не се втурва всеки път, когато служителят му срещне трудност, а му дава достатъчно време, за да намери сам той начина да се справи с нея.

Дайте на хората си свобода. Не е нужно постоянно да следите работата на хората си. Оставете ги да дишат свободно. Така те ще имат възможността да научат това, от което имат нужда и да усвоят уменията, които искат.

Обученията изискват време и финансови активи. Много компании се отказаха от тях с идването на кризата. Тя обаче показа от колко много нови умения имат нужда служителите. Те трябва да бъдат усвоени чрез практика. За да вървите напред като смазан механизъм, трябва да имате силен екип, който да реагира навреме и по правилния начин. Това е възможност да откриете слабите и силните си страни и да станете още по-добри.

Джон Рех за Management About

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера