Кариера в чисто човешки план

Кариера в чисто човешки план

Вашата стойност като личност е отговорът на въпроса защо един работодател трябва да ви наеме или да ви повиши. Това е в основата на кариерната стратегия. Първата стъпка в разработването на вашата лична печеливша стойност е вашата самооценка на силните ви страни.

Възможно ли е да достигнете до нови прозрения относно силните си страни? Ето един човек, който е направил точно това.

Д.К. (името е променено) е бил заместник-председател на компания от Fortune 100, която е погълнала компанията му две години по-рано. Преди придобиването той е един от най-добрите десет души в организация с 8000 човека. В новата организация, той е един от топ 300 служители в компания с 100 000 души. Той има по-малко автономия и е несигурен за бъдещето си. И не е никак щастлив.

Той се нуждае от нова стратегия за кариерата си. И се насочва към осъзнаването на най-силните си страни.

Първо, решава да подчертае своя опит в маркетинга и растежа в развиващите се пазари. Но това не е достатъчно убедително. Не е ясно какво точно го прави добър в това.

След няколко разочароващи месеца, в които се стреми да се докаже, избира един по-нетрадиционен подход. В търсене на нещо отличително в професионалната си история, той открива нещо, което го прави различен - съпричастността. Неговата дарба в това да разбира другите, му осигурява най-големите успехи. Това му помага да представи новите си продукти, да създаде бизнес отношения и да изгради продуктивни екипи.

Той започва агресивно да търси работа. Споменаването на съпричастността в автобиографията, не му носи ползи. Той показва съпричастност в интервютата си за работа - добри умения за слушане и способност да показва, че разбира какво казват другите. Съпричастността се отразява по начина, по който той се представя и описва миналото си постижения.

Накрая Д. К. успява да получи вълнуваща нова позиция. Главният изпълнителен директор, който го е наел, осъзнава, че има нужда от такъв човек в екипа си, защото неговите виждания по повечето въпроси често са оспорвани от служителите. Този мениджър вижда в Д.К. възможност да създаде продуктивни работни отношения.

Разбира се, има и други причини - опит в чужбина, маркетинг ноу-хау, както и задълбочена подготовка по определени мъпроси, но съпричастността и способността за разбиране е това, което го е откроило. Невинаги трябва да търсите вашата стойност в чисто професионални качества. Това, което може да ви направи незаменим в работата са чисто човешки качества, които притежавате.

Бил Барнет за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса