Информация, повече информация, 21 век!

Информация, повече информация, 21 век!

Наскоро чух известният тв водещ Том Брокоу да отговоря на въпрос, който изглежда очевиден: "При въздесъщото наличие на информация днес по-лесно ли е за хората да бъдат информирани?". В крайна сметка, когато Брокоу започва кариерата си през 60-те години на миналия век, повечето хора са научавали за текущите събития чрез вестници, радио или във вечерните новини по телевизията. Сега ние сме затрупани с информация от тези източници, както и непрекъснати кабелни предавания, мобилни сигнали на автоматични нотификации от търсенето в мрежата, блогове, Twitter и др. Което на пръв поглед безспорто означава, че хората днес би следвало да бъдат по-информирани.

 Но според наблюденията на Брокоу повечето информация обаче не води задължително до повече разбиране. В действителност, според него цялата налична информация означава, че трябват много повече усилия, за да се консумира тя: категоризирането на информацията, сортирането на факти и поставянето на всичко в контекст е по-трудно днес. Освен ако нямаме достатъчно време да правим това и да имаме умения да го правим добре. В действителност може да се окаже, че сме по-малко знаещи.

 Тази способност да синтезираме непрекъснато нарастващото количество информация е не само предизвикателство в обществените дела и политиката - тя също е проблем в бизнеса. Например, президент на компания за потребителски продукти, наскоро ми разказа за десетки доклади, които тя и нейният екип трябва да сортират през седмица, за да видят как се движи бизнесът им. В момента, в който те ще получат пълната картина обаче ще е твърде късно да се предприемат действия. По същия начин ръководният екип на технологична фирма получава толкова много информация, че той често може да реагира само на това, което вижда от миналото, а не без да може да забележи тенденциите.

 Бизнес информацията е в пълен разцвет на всички нива. По-важното е, че тя невинаги е предвидима и не тече по контролиран начин. Повечето бизнес лидери не само че полуават официални доклади, но са затрупани от непрекъснат поток от имейли директно от клиентите, интернет-базирани данни за пазарите и конкурентите, наблюдения от колеги и др.

 Всички мениджъри може (и трябва) да засилят информационната дисциплина. Следват пет стъпки, които могат да помогнат да се контролира тази информационна лавина:

 1. Вместо да се опитва да усвоите всичко, се фокусирайте върху няколко ключови показателя. За краткосрочното изпълнение погледнете водещите, вместо изоставащите показатели. Уверете се, че те дават основание за предприемане на действия.

 2. Разграничете становището от данните. Не забравяйте, че различните хора могат да наблюдават едно и също събитие и да го тълкуват въз основа на собственото си пристрастие.

 3. Изследвайте тенденциите и моделите. Това означава не само да гледате показателите с течение на времето, но също така да разглеждате техните източници и как те могат да се променят.

 4. Периодично извеждайте важната информация. Тъй като информационните потоци извират отвсякъде, периодично отделяйте време, за да набележите важните тенденции, които се открояват.

 5. Използвайте информацията като основа за диалог. Тълкуването на информацията се нуждае от хора с различни "филтри", аналитични инструменти и перспективи. Възползвайте се от вашия екип и други ресурси, за да сортирате информацията, така че да имате по-богата основа за вземане на решения.

 

Рон Ашкинас за Harvard Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера