Горкичкият нов

Горкичкият нов

Новак ли си, прекръсти се, преди да влезеш за първи път в новия си директорски кабинет. Особено ако идваш от друга фирма. Няма защо да те лъжа - 40% от новите шефове се провалят с гръм и трясък. Това е така, защото приспособяването към културата на новата компания е наистина дяволски трудна работа.

Но все пак не всички са обречени, някои, и то немалък процент, минават успешно първия рунд. Кое е по-важно - личните качества или политиката на фирмата?

Май че и двете. Истината е, че собствениците могат да направят много сблъсъкът с фирмената култура да е по-мек. Разбира се, ако искат. Но всъщност защо да не искат. Нали от доброто представяне на новия началник компанията само ще спечели.

И така, кои фирми успяват бързо да дадат път на току-що издигнатия директор? Първо тези, които ясно формулират целите му. Една компания може много да му помогне само ако предварително оцени всички аспекти от организационната култура и после обяви категорично поведението, което очаква.

Второ, успяват фирмите, които имат специална политика за адаптация на новите директори и ускоряване на първоначалния преход. Такива компании рязко свалят процента на провалите. Каквато и да е програмата, новите кадри трябва да се внедряват бързо в компанията, преди да направят гафовете, които ще подкопаят брилянтната им кариера.

 

Майкъл Д. Уоткинс, създател на “Дженезис Адвайзърс”, консултантска компания от Масачузетс и автор на “Влизай в играта. Наръчникът на новия лидер».

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера