6 грешки, които не предполагате, че правите

6 грешки, които не предполагате, че правите

Колко пъти сте чували думите: „Ако не правите никакви грешки, не се стараете достатъчно”?

Това твърдение може би е вярно, но процесът, в който се стараете да бъдете успешни, трябва да включва поправяне и вземане на поука от тези грешки и избягването им за в бъдеще. Това става по-трудно, когато сте повтаряли една грешка толкова пъти, че тя се е превърнала в навик.

Създайте някаква положителна промяна в бизнеса си, слагайки край на широко разпространените бизнес грешки, които дори не предполагате, че правите. Да видим кои са най-разпространените от тях. 

1. Да не обръщате внимание на малките разходи

При мащаба на бизнес разходите, дори и за малък магазин, лесно се игнорират малките харчове от по 5 - 10 лв. тук и там. Тези малки разходи обаче нарастват бързо, особено в разходните сметки, консумативи, канцеларски материали и т.н. Започнете да следите тези уж нищожни разходи толкова внимателно, колкото и големите.

2. Да пазите тайни

Важно е някои неща да бъдат пазени в тайна и да не достигат до широка публика, но в интерес на истината такъв тип информация е много ограничен. По-често, когато държите информирани своя персонал, клиенти и доставчици, получавате плюсове, вместо минуси. Това важи особено в случаите, когато използвате социалните медии или SMS, за да изграждате лоялност сред потребителите си, като споделяте прозрения, до които сте достигнали. През 2014 г. разгледайте отблизо нещата, които криете, и внимателно ги преосмислете - налага ли се тези тайни наистина да останат тайни?

3. Да отлагате наемането на нов персонал

Възможно е да не ви достигат хора, защото не разполагате с бюджет за наемане на всички специалисти, от които се нуждаете. Това ви кара да се нагърбвате с всичко, което изостава, и никога да не напредвате в разрастването на бизнеса, така че да спечелите достатъчно пари, с които да наемете нужния ви персонал. През 2014 г. поемете риск и наемете още един служител (може и да не е на пълен работен ден), който да покрие част от работата, която ви отнема най-много време. Вижте как часовете, които ще спестите, ще се превърнат в печалба, която ще надхвърли разходите.

4. Да пренебрегвате числата

Колко пари прави компанията ви днес? Тази седмица? Колко ви струва да направите тези пари? Как изглеждат статистиките на продажбите ви? Каква възвращаемост получихте от последната си реклама? Да управлявате бизнес, без да следите реалните статистически данни на компанията си, е все едно да правите медицински преглед, без да измерите пулса, температурата и кръвното налягане. Обещайте си, че няма да напускате офиса, преди да се запознаете с най-ключовите числа.

5. Да не държите персонала си отговорен

Делегирате ли задачи на хората, на които имате доверие? Ако е така, поздравления! Ако не, вероятно многократно оставате разочаровани от представянето на своя персонал. Звучи ли ви познато? Отделете време през първото тримесечие на настоящата година да откриете ключовите показатели на екипа си и по няколко часа през останалото време на годината - за да оцените тяхната ефективност по същите показатели.

6. Да не смеете да поемате никакви рискове

Повечето малки фирми работят с малки маржове, които могат да ви направят по-чувствителни към риска, отколкото е здравословно за вашия бизнес. За разлика от други точки в списъка, тук няма просто решение, което да поправи тази грешка. Това, което трябва да направите, е да се замислите по-дълбоко и да промените отношението си към риска. Бизнес, в който не се поема риск, няма как да се развие. Добрата новина е, че вие ​​вече сте взели най-големия риск за кариерата си – стартирали сте малък бизнес. Всичко останало, което правите, макар че може да изглежда плашещо, е нищожно в сравнение с това.

Джейсън Брик, автор на над 2000 публикации на тема продуктивност

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ