Туризмът - основен двигател на растеж в цял свят през тази година

Туризмът - основен двигател на растеж в цял свят през тази година

Туризмът в световен мащаб е на върха на огромна вълна от растеж, иновации и търсене и е в силна позиция да реализира допълнителни печалби през 2015 г., сочи глобалното изследване на туристическата индустрия на Ernst & Young (EY): Топ тенденции за 2015 година. Новите дестинации увеличават броя на участниците в индустрията и създават атрактивна атмосфера за придобивания.

Туристическата индустрия влияе все по-силно върху световната икономика. В цял свят днешната индустрия за пътувания и туризъм осигурява 266 милиона работни места и носи 9.5% от БВП в световен мащаб. Очакванията са през 2015 година индустрията да расте с 3.9% и секторът да получи заслужено признание за основна движеща сила на икономическия растеж на местно, регионално и глобално ниво. В глобален план пътуванията се увеличават във всички сегменти – за отдих, корпоративни и групови, но дестинациите трябва ефективно да изпълняват и инвестират в стратегиите си за туризъм, за да изпъкнат.

“В областта на туризма очакваме растеж, развитие и разрастване на търговските марки през предстоящата година. Независимо от някои сериозни насрещни ветрове – като например, геополитическата нестабилност и непоследователния икономически растеж – индустрията процъфтява и оптимизмът надделява”, коментира Майкъл Фишбин, глобален лидер на ЕУ за услуги в областта на отдиха и туризма.

През 2015 г. ще ни залее лавина от нови хотели, а атрактивните имоти ще продължат да сменят своите собственици. Като цяло, сега индустрията разполага приблизително с 1.3 милиона нови стаи за гости.

Въпреки че световната туристическа индустрия до голяма степен бе доминирана от няколко основни града или дестинации, считани за най-желани за глобални пътувания (например, Ню Йорк, Париж и Лондон), световните пътешественици все повече се насочват към нови дестинации. Това накара инвеститорите да идентифицират многобройни възможности на вторичните пазари, в търсене на инвестиции с по-висока доходност.

“Когато разглеждаме индустрията в глобален план, виждаме разширяване във всички области – както в традиционните области с високо търсене, а сега и на много вторични пазари. От Европа и Близкия Изток до Северна и Южна Америка и Африка, очакваме впечатляващи резултати с нов растеж и развития през 2015 г.”, споделя Камерън Картмел, лидер на ЕУ за услуги в областта на отдиха и туризма, за региона на Европа, Близкия Изток, Индия и Африка (EMEIA)

Тенденциите за сливания и придобивания - все по-актуални

През последните години, дейността по сливания и придобивания (М&A) в туристическия сектор води до все по-голям растеж. Сделките в сектора се увеличават с 8% на годишна база до третото тримесечие на 2014 г.

В бъдеще дейността по М&A ще се мотивира от желанието за растеж на фирмите, стратегическите достойнства на сделките и наличието на дългово финансиране при благоприятни условия. Колкото повече са глобалните капитали, толкова по-големи са възможностите за реализация на сделки в недвижими имоти. Трансграничният капитал дава 41.2% от световните инвестиции в хотели в периода януари 2014 - октомври 2014 г., в сравнение с 34.7% през 2013 г. Азиатските инвеститори – основно от Китай, Хонконг, Япония и Сингапур – реализират 43.2% от тези сделки, а потоците от парични средства от Азия към Северна Америка, Европа и Австралия ще продължат да се увеличават.

 “Понастоящем, трите топ глобални пазари на хотели за инвестиции от Азия са Манхатън, Хавай и Лондон, като те представляват 48.5% от общите азиатски инвестиции в хотели в световен план до октомври 2014 г.”, споделя Фишбин.

Въпреки че сега съществуващият пазар ще продължи да предлага благоприятни възможности за растеж чрез придобивания, според доклада в тази свръх конкурентна среда инвеститорите трябва да внимават за допълнителни рискове и усложнения. Инвеститорите ще трябва да бъдат все по-внимателни при проучването на тези възможности.


Нови концепции, нови изисквания

Въпреки че пътуванията се увеличават в повечето от основните пазари по света, предпочитанията при пътуванията и търсенето на предложения за настаняване на хората, които отсядат в хотели, също се развиват. През 2015 г. поколението на хилядолетието ще продължи да оказва дълбоко влияние върху начина, по който изглежда индустрията и върху това какви услуги разработват хотелиерите за гостите си.

“Новите пътешественици на деня – пътешествениците на хилядолетието– не търсят хотелите и преживяванията на родителите си. Те са много по-внимателни по отношение на разходите и са фокусирани върху преживяванията много повече от преди, независимо дали пътуват по работа или на почивка”, коментира Марк Лунт, лидер на ЕУ за услуги в областта на отдиха и туризма за Югоизточната част на САЩ, Латинска Америка и Карибския регион, споделя:

 За да отговарят на променящото се търсене, хотелиерите търсят иновативни алтернативи на традиционните продукти за настаняване. Някои от тези продукти първоначално се появиха в Европа и Азия, но си прокараха път и в САЩ и на други пазари.

С целия доклад може да се запознаете подробно на  www.ey.com/hospitality.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня